مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: کاهش ارتباط والدین و فرزندان به‌ویژه در حوزه انتقال باورهای دینی نیازمند آسیب‌شناسی است.
کد خبر: ۳۲۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 16 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، مریم بیدخام در کارگروه تخصصی تعمیق باورهای دینی و اقتصاد مقاومتی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزارشده بود، اظهار کرد: درزمینهٔ تعمیق باورهای دینی کاستی وجود ندارد و فقط باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد. در بیشتر جوامع باورهای دینی به‌عنوان یک ارزش محسوب می‌شود و التزام عملی به اعتقادات دینی و باورهای مذهبی مهم‌ترین عامل بازدارنده و راهکاری برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی تنها راهکار مقابله و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و تبعات آن ‌را توجه، تمسک و تحکیم اعتقادات و باورهای دینی آحاد جامعه دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: فردگرایی افراطی نیز یکی دیگر از آسیب‌هاست که افراد نمی‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و شادی در خانواده‌ها کم شده است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارها، جذب فرزندان به نماز و آسیب‌شناسی دینی است. به‌عنوان‌مثال والدین باید در هنگام اقامه اذان فرزندانشان را برای انجام فریضه نماز دعوت کنند.

این مسئول در ادامه جلسه در خصوص نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران مطالبی را بیان نمود و گفت: این کنگره باهدف بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی زنان در فرآیند توسعه پایدار و متوازن ویژه مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی کشور، صاحب‌نظران و زنان موفق ایران، به همت مرکز همایش‌های بین‌المللی توسعه؛ بیست‌ویکم دی‌ماه سال جاری در سالن اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی توضیح داد: عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی تنها به عهده دولت نیست ولی دولت نقشی تعیین‌کننده در این زمینه دارد و باید علاوه بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی خود را مطابق با الگوی های اقتصاد مقاومتی سامان می‌دهد، مردم را نیز به حرکت در این مسیر ترغیب و تشویق نماید؛ یعنی باسیاست‌های اقتصادی، سرمایه‌داران را به سرمایه‌گذاری در تولید ترغیب کند و مصرف‌کنندگان را به سمت اصلاح الگوی مصرف سوق دهد.

 بیدخام اضافه کرد: مردم نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی نقشی کمتر از دولت ندارند، در سال جاری که به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت را به کمال رسانده و با اعتماد و خیرخواهی متقابل، همکاری طرفینی را به نهایت خود برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار