پیش بینی زودهنگام انتخابات پیش رو
این روزها شخصیت های مختلف سیاسی مصاحبه های مختلف در ارتباط با انتخابات بر له و یا علیه دولت امید دارند. این مصاحبه ها که از چندین ماه پیش آغاز شد سخن از اتفاقات قابل پیش بینی در انتخابات پیش رو دارد
کد خبر: ۳۳۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 23 November 2016
این روزها شخصیت های مختلف سیاسی مصاحبه های مختلف در ارتباط با انتخابات بر له و یا علیه دولت امید دارند. این مصاحبه ها از چندین ماه پیش آغاز شد. در ابتدا اصلاح طلبان به حمایت تمام قد از دولت امید پرداختند و این امر در جایی حسن روحانی را به پیروزی نزدیک کرد که سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مصاحبه روز گذشته خود با خبرگزاری مهر گفته است که همراه با اصلاح طلبان به استقبال انتخابات ۹۶ می روند که این گونه ائتلاف ها بوی اخبار خوشی برای ماندگاری دولت می دهد.

دولت امید! چهار ساله یا هشت ساله!
با نزدیک شدن به پایان ریاست دولت یازدهم، بحث و بررسی های بسیاری در ارتباط با سرنوشت آینده کشورمان صورت گرفته است. اگر بخواهیم نگاهی به انتخابات گذشته بیندازیم می توان گفت که رقابت نه چندان تنگاتنگ چهار کاندیدای دوره گذشته و کنار کشیدن دکتر عارف از نامزدی ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی، همگام شدن اصلاح طلبان با اعتدالیون سبب پیروزی محتمل حسن روحانی شد. اما شانس دولت امید از ابتدای امر وی را همراهی نکرد؛ مخالفان دولت وقت بر طبل ناسازگاری کوفتند و تمام هم و غم خود را بر تک دوره ای بودن حسن روحانی متمرکز کردند. 

همه معادلات به نفع دولت امید
با گذشت اتفاقات مختلف، طیف اصولگرایی دچار شکاف شد و برخی با عنوان اصولگرای میانه رو خود را از نوع جبهه پایداری جدا کردند و در جهت مخالفت خود از این طیف منشعب شده در جرگه حامیان دولت قرار گرفتند.
از سوی دیگر طیف اصلاح طلبان نیز پس از روی کار آمدن دولت، انتقادات بسیاری از برخی تصمیمات داشته اما همچنان وحدت خود را با اعتدالیون حفظ کردند و مسائل سیاسی از نوع دولت را درون خانوادگی قلمداد نمودند. 

همه رقیبان جدی روحانی
با گذشت دوره چهار ساله دولت امید، برخی خواستار پایان این دولت شده و برخی چهره های شاخص خود را معرفی و یا در مورد آن رایزنی به عمل آوردند. بر این اساس غلامحسین الهام معاون رئیس‌جمهور پیشین و وزیر پیشین دادگستری و عضو پیشین شورای نگهبان، حمیدرضا حاجی‌بابایی نمایندهٔ مجلس و وزیر پیشین آموزش و پرورش، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزیر دفاع پیشین، سید محمد غرضی نامزد انتخابات یازدهم، رستم قاسمی مشاور عالی وزیر دفاع و وزیر پیشین نفت و فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد انتخابات نهم و یازدهم ازجمله افرادی هستند که حضور آنان در انتخابات اخیر پیش بینی می شود.
با زیر و رو کردن تمامی افراد کلیدی در انتخابات پیش رو باز هم به گزینه جدی و رقیبی قدر برای دولت امید بر نمی خوریم. البته این ادعا تا زمانی ادامه دارد که افرادی چون محمود احمدی نژاد معادلات را بر هم نزده و بر خلاف سلیقه رهبر انقلاب رفتار نکند. 

ماجراهای غیرقابل پیش بینی از سوی  آقای پرحاشیه
حاشیه های رئیس جمهور سابق و سخنرانی ها و سخنان گذشته وی همیشه نقل مجالس سیاسی بوده و باید ببینیم وی و دوستان نزدیکش چه آشی برای دولت امید خواهند پخت؟
با احساس خطر حضور طیف جبهه پایداری در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، طیف های مختلفی همچون اصلاح طلبان و اعتدالیون پا به میدان گذاشتند. همگی با اتحاد یکپارچه از دولت امید دفاع کرده و تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را به صورت زیر پوستی آغاز نمودند و در مصاحبه های مطبوعاتی خود بر این حمایت تاکید ورزیدند.

خواسته مردم؛ حفظ وضع موجود
از آنجایی که مردم کشور ما علاقه چندانی به تغییرات اساسی نداشته و حفظ وضع موجود را بر تغییر چندین ریشتری ریاست جمهور های مختلف در طول سالیان اخیر ترجیح می دهند. مردم به دنبال حفظ وضع موجود جهت برنامه ریزی های دقیق خود هستند و تاب تغییرات گسترده را در این حوزه ندارند. بر همین اساس به نظر می رسد اتحاد اعتدالیون و اصلاح طلبان همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران کلید دولت امید است. دولتی که گاه در برنامه های مختلف خود شکست خورده و گاه با سنگ اندازی محکوم به شکست شده است. حال باید ببینیم این دولت نه چندان نا موفق چه برنامه هایی برای چهارساله بعدی خود با توجه به همگامی نسبی مجلس شورای اسلامی با خود جهت نیل به موفقیت دارد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار