در مراسم معرفی متخصصان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی عنوان شد
عده‌ای با اهداف سیاسی درحال خدشه وارد کردن به طرح تحول نظام سلامت هستند. اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب حضور گسترده‌تر پزشکان متخصص در قم شده است.
کد خبر: ۳۳۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۷ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم معرفی پزشکان متخصص جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در این نشست با اشاره به جایگاه قم گفت: اگر چه مردم تمام شهرهای کشور شایسته بهترین ها هستند، اما دیار قم به دلیل جایگاه خاص و منحصر به فردی که دارد باید بهترین خدمات را در آن ارائه کرد.

ابوالفضل ایرانی خواه افزود: قم به عنوان ام القرای جهان تشیع مطرح است که باید به خدمت در چنین شهری افتخار کرده و بدانیم که خدمت در این شهر برکات و اثرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این استان از 110 کشور دنیا مشغول زندگی بوده و بیش از 40 هزار نفر از دیگر قاره ها و کشورها با فرهنگ های مختلف در قم مشغول تحصیل علوم دینی هستند که پس از فارغ التحصیلی به کشور خود رفته و به تبلیغ دین و فرهنگ ایرانی می پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تاکید کرد: شهر قم به تعبیر مقام معظم رهبری آبروی نظام است که باید فعالیت و خدمات در این شهر در سطح آبروی نظام باشد.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان گفت: طی سه سال اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه رفع محرومیت ها انجام شده که نمونه آن ساخت بیمارستان هایی از جمله فرقانی، امیرالمومنین(ع)، شهدای نیروگاه، کلینیک های ویژه و... است.

انتقاد از تضعیف طرح تحول نظام سلامت 

ایرانی خواه به برخی هجمه های ناحق به جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این هجمه ها بسیار گسترده است که به صورت ناحق مطرح شده که این برخوردها بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت که یک انقلاب عظیم بود، جای بحث دارد.

وی گفت: از آغازین روزهای اجرای طرح تحول نظام سلامت، مردم ایران شاهد خدمات گسترده این طرح بودند و شخص مقام معظم رهبری نیز کلیات این طرح را ابلاغ کرده و آن را تمجید کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: عده‌ای با اهداف سیاسی درحال خدشه وارد کردن به این طرح عظیم هستند که از دوستداران نظام انتظار داریم اجازه ندهند این حرکت عظیم با نگاه‌های نازل دچار خدشه شود.

وی خطاب به متخصصان جدیدالورود گفت: برخورد شایسته و رفع مشکل بیمار در راس همه کارها قرار داد و باید پزشکان و متخصصان به این امر اهتمام داشته باشند.

افزایش پزشکان متخصص در قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اظهار کرد: تغییر فضای کاری از محیطی علمی و دانشگاهی به فضای کار، نخستین تجربه‌ای است که این پزشکان با آن روبرو می‌شوند البته آنها نباید از مباحث علمی روز دور شوند.

محمدرضا مظفری افزود: مطالعه دقیق پرونده پزشکی بیماران و ثبت همه اقدامات صورت گرفته یکی از نخستین وظایف همه پزشکان است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، گامی بلند در راستای ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی کشور است، گفت: در قالب این طرح شاهد ارائه خدمات مختلف به ایرانیان هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم ادامه داد: پزشکان در قالب طرح تحول نظام سلامت حق ندارند بیماران یا همراهانشان را برای تهیه لوازم مصرفی و دارو به خارج از بیمارستان راهنمایی کنند، بلکه مراکز درمانی باید تمام این ملزومات را در همان مکان ارائه دهند.

وی با اشاره به فعالیت 29 پزشک متخصص مقیم در قم خاطرنشان کرد: تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، وضعیت نامطلوبی را از این منظر در قم شاهد بودیم ولی با اجرای آن شاهد حضور گسترده‌تر متخصصان هستیم.

مظفری تصریح کرد: قم به دلیل زائرپذیری و قرار داشتن در شاهراه ارتباطی کشور نیازمند امکانات بیشتر در حوزه بهداشت و درمان است و همه باید برای رشد و ارتقای وضعیت موجود تلاش کنیم.

ورود 35 متخصص به جمع پزشکان قم

گفتنی است، در این مراسم 35 نفر از پزشکان متخصص برای خدمت در مراکز درمانی سطح شهر معرفی شدند.

چشم‌پزشکی، اورولوژی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب و قلب از جمله تخصص‌هایی است که این افراد واجد آنها هستند.

به گفته مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان قم، از ابتدای سال جاری 40 متخصص در رشته‌های گوناگون وارد قم شده‌اند و به خدمت‌رسانی مشغولند.

براساس آمار موجود قم دارای 500 پزشک متخصص در رشته‌های مختلف است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار