در پی انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و زمزمه های نقض برجام، رهبر معظم انقلاب به آمریکا هشدار جدی داده است که در صورت تمدید تحریم ها علیه ایران با اقدامات تلافی جویانه مواجه خواهد شد. از دیدگاه آیت الله خامنه ای، حتی هم اکنون نیز آمریکایی ها بارها توافق هسته ای را نقض کرده اند اما تمدید تحریم های 10 ساله موضوعی است که تهران به آن واکنش نشان خواهد داد.
کد خبر: ۳۳۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 25 November 2016

هشدار رهبری به نقض برجام
در پی انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا و زمزمه های نقض برجام، رهبر معظم انقلاب به آمریکا هشدار جدی داده است که در صورت تمدید تحریم ها علیه ایران با اقدامات تلافی جویانه مواجه خواهد شد.
از دیدگاه آیت الله خامنه ای،  حتی هم اکنون نیز آمریکایی ها بارها توافق هسته ای را نقض کرده اند اما تمدید تحریم های 10 ساله موضوعی است که تهران به آن واکنش نشان خواهد داد.
از دیگر سو سخنگوی کاخ سفید  علام نموده که هرگونه نقض برجام از سوی دولت بعدی آمریکا خطرناک است. همچنین وی با اشاره به تصویب تمدید قانون تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما پای قانونی را امضاء نخواهیم کرد که توانایی جامعه بین‌الملل را برای ادامه اجرای موفقیت‌آمیز توافق هسته‌ای تضعیف می‌کند.
در پی زمزمه های نقض برجام از سوی دولت جدید آمریکا، نمایندگان مجلس واکنش نشان داده و این اقدام آینده آمریکا را محکوم کردند
درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی
خبر بیماری و سپس درگذشت حضرت آیت الله موسوی اردبیلی ایران را عزادار کرد و بر همین اساس ریاست جمهوری دو روز عزای عمومی اعلام نمود. لازم به ذکر است مراسم تشییع پیکر حضرت آیت الله موسوی اردبیلی صبح امروز با حضور رئیس جمهوری در قم برگزار شد. در این راستا بسیاری دیگر از سران کشوری  تسلیت گفته و در این مراسم شرکت کردند. 
حمله تروریستی داعش در عراق
انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه الشوملی در حله عراق توسط داعش در روز پنجشنبه از دیگر اخبار دردناکی بود و تا کنون شهادت 50 زائر ایرانی تائید شده است.
این انفجار در جنوب بغداد در استان حله در جنب یک پمپ بنزین صورت گرفته است. گفته شده در کامیونی مواد منفجره کار گذاشته شده بود. در این خصوص رئیس جمهوری عراق،  انفجار تروریستی شهر حله که زائران اربعین را هدف گرفته بود، محکوم و تاکید کرد که چنین حملاتی بدون مجازات نخواهد ماند. داعش در بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است
انتخاب رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی
انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس برگزار شد و مصطفی کواکبیان به عنوان رییس این فراکسیون انتخاب شد.
افزایش سفرهای ایران و روسیه
سفیرکشورمان در مسکو بااشاره به اعتماد موجود بین روسای جمهور ایران و روسیه از افزایش سفرهای متقابل بین دوکشور خبر داد.
انتقاد آیت الله جوادی آملی از بداخلاقی رسانه ای 
آیت الله جوادی آملی ای با بیان این که امروزه در برخی رسانه ها، افشاگری هایی به نام اخلاق و با هدف تحقق اخلاق صورت می گیرد، از بداخلاقی های رسانه ای انتقاد کردند. 
توصیه اصلاح‌طلبانه به اصولگرایان
این هفته اصولگرایان همچنان بدون آن‌که به نتیجه خاصی برسند باز هم فقط از وحدت برای انتخابات ۹۶ صحبت کردند. از طرفی حمیدرضا جلائی‌پور اصلاح‌طلب، با بحرانی توصیف کردن وضعیت اصولگرایان به آن‌ها توصیه کرد که در خانه ناطق‌نوری را بزنند و یا به سراغ لیدری علی مطهری بروند.
ماجرای داغ لغو یک سخنرانی 
لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد از دیگر خبرهای داغ هفته ای بود که گذشت. ماجرا از لغو یک سخنرانی آغاز شد؛ با لغو سخنرانی علی مطهری نایب‌رئیس مجلس که قرار بود در روز اربعین (یکشنبه) در مشهد، آن هم با موضوع تحلیل واقعه کربلا انجام شود. دادستان مشهد دستور لغو این سخنرانی را صادر کرد. در این خصوص ابتدا علی مطهری به ریاست جمهوری نامه نوشت و یکی از مقصران لغو سخنرانی را امام جمعه مشهد دانست. و ریاست جمهوری دستور پیگیری این اتفاق را صادر کرد. همچنین رییس قوه قضائیه دستور پیگیری علت لغو سخنرانی را صادر نمود. به علاوه  150 نماینده مجلس با محکومیت این ماجرا خواستار پیگیری ماجرا شدند. در همین راستا دفتر امام جمعه مشهد مطهری را تهدید به پیگیری قضایی کرد. پس از طی تمام این ماجرا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گرمسار و آرادان از تشکیل یک کمیته از سوی مجلس دهم و نمایندگان مردم برای بررسی لغو سخنرانی نایب رئیس اول مجلس در مشهد خبرداد.
.پس از گذشت این کش و قوس ها یکی از روحانیون علی مطهری را نجس خوانده و اعدام وی را لازم دانسته پاسخ علی مطهری به روحانی که او را نجس خوانده بود آن است که روحیه شما داعشی است به موصل بشتابید بهتر است روح و روانتان را از حقدها و کینه‌ها و هواهای نفسانی بشویید. 
و گویا این داستان همچنان ادامه دارد...
بررسی شکایت خبرنگار روزنامه ایران از قاضی‌پور
یک عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت خبرنگار روزنامه ایران از نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در جلسه این هیأت خبر داد. طی جلسه امروز مقرر شد از شاهدان قضیه دعوت بعمل آمده و همچنین مسعود پزشکیان به عنوان رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان فیلم و فایل صوتی آن اتفاق را مشاهده کرده و مجدداً بررسی شود. همچنین مقرر شد در جلسه بعدی این هیأت که در هفته بعد از تعطیلات مجلس برگزار می‌شود بداغی خبرنگار روزنامه ایران نیز حضور داشته باشد.
این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین اظهار کرد: دو مورد شکایت از نمایندگان در مورد مصاحبه‌ها و فضای مجازی وجود داشته که منجر به تذکر شفاهی شد و همچنین 6 پرونده مختومه اعلام شد.
ادعاهای بی‌اساس نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل علیه ایران
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد که ایران از طریق سفرهای تجاری به حزب الله لبنان اسلحه منتقل می‌کند.
مجازات جایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر اعمال می‌شود
مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کرد که در صورت تصمیم نهایی مجازات جایگزین اعدام برای مجرمان مواد مخدر اعلام می‌شود.
بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران
ظهر روز چهارشنبه ۳ آذر در مراسمی سفارت اسلوونی با حضور رییس جمهور و وزیر خارجه کشور اسلوونی و همچنین محمدجواد ظریف ، وزیر خارجه کشورمان در محل این سفارت خانه به طور رسمی بازگشایی شد
مطهری: دولت قانون بخشش جرایم دیرکرد وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون را اجرایی کند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای هرچه سریع‌تر مصوبه بخشش جرایم دیرکرد وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون از سوی وزارت اقتصاد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار