سخنگوی قوه قضاییه:
محسنی‌اژه‌ای گفت: اگر دستگاه‌های دولتی و عمومی به درستی وظائف نظارتی خود را اجرا کنند، دیگر شاهد افزایش جرائم نخواهیم بود، چراکه بخش مهمی از جرائم به دلیل عدم نظارت کافی و کامل است.
کد خبر: ۳۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 10 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: مراسم تودیع و معارفه رئیسان کل سابق و جدید دادگستری استان البرز ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران به برخی از پرسش‌های آنها پاسخ داد.
مهمترین پرسشی که از سوی خبرنگاران البرزی مطرح شد، درباره حادثه مهاباد بود که محسنی‌اژه‌ای در پاسخ گفت: این پرونده با تمرکز جدی و با سرعت بسیار در حال رسیدگی است.
وی افزود: تلاش اصلی دستگاه قضایی و قضات استان این است که در کمترین زمان ممکن تکلیف پرونده مشخص شده و خبر آن نیز در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در این پرونده تمام جزییات با دقت بررسی می‌شود، گفت: از مردم انتظار داریم که بردباری و صبر داشته و مطمئن باشند که دستگاه قضایی اجازه تضییع حقوق افراد را نمی‌دهند.
محسنی اژه‌ای ادامه داد: رسانه‌ها نیز باید برای تحکیم آرامش تلاش کرده و در این شرایط در انتشار اخبار دقت ویژه‌ای داشته باشند.
معاون اول قوه قضاییه در این مراسم نیز طی سخنانی اظهار داشت: در نظام اسلام موضوع قضاوت و امر قضا از جمله مسائل حساس، پرمسئولیت و خطیر به شمار می‌آید، چراکه با احقاق حقوق مردم مرتبط است.
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: مردم از نظام اسلامی توقع دارند و این توقع نیز به حق است و باید در راه احقاق حقوق مردم تمام توان خود را به کار بندیم.
وی افزود: در شرایط حساس کنونی قوه قضاییه و قضات و کارکنان دستگاه قضا تمام توان خود را برای برآورده کردن نیازهای مردم و رسیدگی به درخواست‌های آنها به کار بسته‌اند.
سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: دستگاه قضایی باید مسائل ناشی از نواقص دیگر دستگاه‌ها را تحمل کرده و سرریز این نواقص بر دوش دستگاه قضا است.
محسنی‌اژه‌ای افزود: اینکه می‌گوییم سرریز نواقص دیگر دستگاه‌ها بر دوش دستگاه قضایی بوده، به این معنی است که اگر دستگاه‌های دولتی و عمومی یا حتی نهادهای خصوصی به درستی وظائف نظارتی خود را اجرا کنند، دیگر شاهد افزایش جرائم نخواهیم بود، چراکه بخش مهمی از جرائم به دلیل عدم نظارت کافی و کامل است.
وی اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی کشور حفظ منابع طبیعی و ثروت‌های کشور در این حوزه است که اگر دستگاه‌های مسئول نظارت جدی‌تری در این حوزه داشتند، شاهد تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی کشور نبودیم.
معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: از سوی دیگر باید برخی قوانین اصلاح یا تکمیل شود، به عنوان نمونه با تصویب طرح جامع شهرها و تعیین حریم قانونی شهرها، کمتر شاهد دست‌اندازی به منابع طبیعی خواهیم بود.
اژه‌ای گفت: همین موارد موجب افزایش پرونده‌ها در دستگاه قضایی و سخت‌تر شدن کار قضات می‌شود.
وی تاکید کرد: نباید شرایط به صورتی باشد که با انتشار یک شایعه در فضای مجازی، حاشیه‌های بسیاری برای کشور ایجاد شود و اگر زیرساخت‌های لازم را داشتیم و دستگاه‌ها به خوبی به وظائف خود عمل می‌کردند، شاهد این وضعیت نبودیم.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به مشکلات استان البرز نیز گفت: مردم سراسر ایران باید آرامش، امنیت و آسایش داشته باشند و مقوله تامین امنیت مردم در استان البرز خوشبختانه با جدیت پیگیری می‌شود.
اژه‌ای در پایان گفت: در حال حاضر بیش از 250 قاضی در استان البرز فعال هستند و عملکرد دادستانی کرج نیز با توجه به حجم پرونده‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته، مطلوب بوده است.
لازم به توضیح است، در این مراسم از تلاش‌های محمدصادق مهدوی‌راد رئیس سابق دادگستری استان البرز تقدیر و احمد فاضلیان به عنوان رئیس جدید این نهاد معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار