استاندارکرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: مدیران برای تمام ساعات شبانه روز در برخورد با حوادث غیرمترقبه باید پاسخگو باشند و فکر نکنند که تنها برای وقت اداری مدیر و مسئول هستند.
کد خبر: ۳۳۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 26 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی امروز در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: باید موضوع حوادث غیر مترقبه را به لحاظ شرایط اقلیمی جدی بگیریم و دستگاه ها همواره خود را در این زمینه مسئول و پاسخگو بدانند.

وی اظهار داشت: حوادث در همه کشورها حتی در کشورهائیکه حادثه خیز نباشند و همچنین در کشورهای توسعه یافته که از زیرساخت های مناسب برخوردار می باشند اتقاق می افتد و کشور ایران نیز به لحاظ شرایط اقلیمی یک کشور حادثه خیز است و دستگاه ها برای مقابله با این موضوع باید آمادگی های لازم را داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، شرایط پرباران در پاییز سال گذشته و مقایسه آن با مهر و آبان امسال را نمونه ای از شرایط اقلیمی متفاوت استان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته از ابتدای فصل بارش تا پایان آبان ماه بیش از 28 میلیمتربارندگی در استان داشتیم که یک سال بسیار خوب از لحاظ بارشی محسوب می شد اما در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک شرایط خشکسالی در استان حاکم است که این موضوع بیانگر نوع و شرایط اقلیمی استان است که باید برای تمامی شرایط آمادگی های لازم از سوی دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: سیل، خشکسالی و آتش سوزی از جمله حوادث غیر مترقبه ای هستند که به لحاظ شرایط اقلیمی و همچنین عدم شکل گیری زیرساخت های لازم وقوع این حوادث اجتناب ناپذیر و بیشتر است لذا این شرایط ایجاب می کند که موضوع حوادث و آمادگی برای مقابله با این حوادث جدی گرفته شود.

دکتر رازانی خاطرنشان ساخت: اکثر دستگاه ها در مقابله با حوادث فعال هستند اما متاسفانه دیده می شود که بعضی از دستگاه ها با این موضوع خود را به بیخالی می زنند و موضوع را جدی نمی گیرند بطوریکه ارتباطی که در ساعاتی از شب برای رفع مشکل با بعضی از مسئولین گرفته می شود پاسخی نمی دهند و فکر می کنند که تنها برای وقت اداری مسئول هستند و ما به هیچ عنوان این نوع مدیریت را قبول نمی کنیم.

وی با اشاره به وقوع باد و طوفان در شهرستان جوانرود طی سه روز گذشته و قطع آب این شهرستان اظهار داشت: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله از تمامی مسئولین ذیربط خواستم که سریعاً نسبت به رفع مشکل اقدام کنند و نهایت اهتمام خود را در این راستا بکار گیرند اما متاسفانه برخی گزارش ها حاکی از این بود که بعضی از مسئولین تا صبح پاسخگو نبوده اند و انگار که مسئول نیستند این گونه افراد بدانند که اگر نمی خواهند شرایط مدیریت را بپذیرند اصلاً نباید مدیر شوند.

 رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تصریح کرد: حتماً به این موضوع رسیدگی خواهم کرد و تنها به تذکر دادن بسنده نخواهم کرد زیرا شرایط اقتضاء می کند که با هر گونه سهل انگاری و کوتاهی در ارائه خدمت در زمان وقوع حادثه ساده برخورد نکنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر فردی پذیرفته که مدیر باشد وظیفه دارد در طول شبانه رور در صورت وقوع هر حادثه ای به ارائه خدمات بپردازد و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای هر گونه حادثه غیرمترقبه ای متناسب با شرایط حادثه مسئولین ذیربط باید تلاش کنند و در این راستا تمام امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با نوع حادثه بکار گیرند زیرا هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

دکتر رازانی در پایان تاکید کرد: به لحاظ اینکه موضوع حوادث به حیات مردم ارتباط دارد بنابراین مقابله با حوادث همان گونه مهم است که دیگر کارها مهم است و همچنان که شورای برنامه ریزی و توسعه استان مهم است این جلسه هم مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار