مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خطر کمبود آب را تهدیدی بسیار جدی برای کشور دانست و بر لزوم صرفه جویی، استفاده صحیح و پرهیز از اسراف در مصرف آب تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف آب ویژه کارمندان و مهندسان بسیجی همزمان با هفته بسیج در تالار آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این کارگاه در سخنانی با اشاره به اینکه با حضور بسیجیان جان بر کف ما توانستیم از جنگ تحمیلی سربلند بیرون آییم، گفت: امروز نیز که با تهدیدات دشمنان در حوزه مسائل اقتصادی مواجه هستیم امیدواریم با ورود بسیجیان در این عرصه، نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام دین اعتدال است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در اسلام و احادیث ائمه تأکیدات فراوانی در خصوص صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف شده اما در کشور ما این فرهنگ به درستی نهادینه نشده است.

علی جان صادق‌پور با تاکید بر اینکه مصرف‌گرایی به عنوان تهدیدی جدی به شمار می‌رود، ابراز کرد: در سال‌های گذشته هشدارها و تذکرات زیادی در خصوص کمبود آب و افزایش مصرف بی‌رویه آب داده شده، اما متأسفانه در عرصه عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی با اشاره به حساسیت‌های تأمین آب شرب و هزینه‌های هنگفت آن گفت: با وجود اینکه آب شرب درصد کمی از نیاز آبی را به خود اختصاص می‌دهد اما با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد بیش از سایر بخش‌ها بر استفاده صحیح از آب در این بخش تاکید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم انتقال آب از فاصله 300 کیلومتری به شهر قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در شهر و استان قم هیچ منبع آبی با کیفیت شرب وجود ندارد و لازم است در استفاده از این آب کمال دقت انجام شود.

وی با اشاره به هزینه‌های هنگفت انتقال و تصفیه آب برای تأمین آب شرب شهروندان قمی گفت: سرانه مصرف آب در شهر قم با متوسط بارندگی 150 میلی‌متر در سال، 160 لیتر است در حالی که این میزان در کشورهای اروپایی با متوسط بارندگی بیش از هزار میلی‌متر در سال، تنها 100 لیتر است.

صادق‌پور با بیان اینکه مردم همچنان به کمبود آب باور ندارند، ابراز کرد: باید استفاده درست از آب و پرهیز از اسراف را از خودمان شروع کنیم تا در جامعه نهادینه شود.

وی خطر کمبود آب را تهدیدی بسیار جدی برای کشور دانست و تصریح کرد: امروز اگر نتوانیم از مصرف بی‌رویه آب جلوگیری کرده و فرهنگ مصرف صحیح را نهادینه کنیم با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه امروز کمبود آب در کشور موجب بروز مناقشات محلی شده است، اظهار کرد: اگر مصرف سخاوتمندانه آب به همین منوال پیش برود این مشکلات به شکل جدی تری کشور را به خطر می‌اندازد.

وی مسئله آب مجازی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: اصلاح الگوی مصرف آب، صرفه‌جویی در مصرف، استفاده صحیح از این مایع حیاتی و پرهیز از اسراف نباید تنها در قالب شعار و سخنرانی بماند بلکه باید توسط تک‌تک افراد جامعه مرحله عمل در آید.

یادآور می شود در این کارگاه آموزشی مهندسان بسیجی ضمن آشنایی با وضعیت منابع آب کشور به ویژه استان قم، با روش‌ها و تکنیک‌های مدیریت مصرف و تأثیرات آن در کاهش مصرف آب آشنا شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار