معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای ارتقای سلامت در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود، گفت: برای اجرای طرح ایران‌پن در استان منتظر یک‌سری تجهیزات مانند دستگاه گلوکومتر، دستگاه کلسترومتر و ... هستیم.
کد خبر: ۳۴۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 22 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،ابراهیم شکیبا امروز بحث سلامت را یکی از شاخص‌های مهم جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: برای تحقق مقوله سلامت در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه درحال حاضر 76 درصد بیماری‌ها بر روی بیماری‌های غیرواگیر متمرکز شده است، تصریح کرد: بیماری دیابت، قلب و عروق بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شوند.

این مسؤول علت بیماری‌های غیرواگیر را تغذیه ناسالم عنوان کرد و گفت: تغذیه ناسالم زمانی اتفاق می‌افتد که نمک، قند و چربی بیشتر از استاندارد مصرف شود.

وی حد مجاز مصرف نمک برای هر نفر را سه تا پنج گرم در روز عنوان کرد و یادآور شد: مصرف نمک درحال حاضر برای هر نفر در کشور هشت تا 10 گرم است.

شکیبا با بیان اینکه مصرف مواد قندی در کشور 1.5 برابر استاندار جهانی است، تصریح کرد: مصرف چربی در ایران نیز بالا است.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، زندگی شهرنشینی، بی‌تحرکی و استفاده از غذاهای آماده عامل مهمی در اضافه وزن و چاقی است.

این مسؤول به اضافه وزن 50 درصدی خانم‌ها و 40 درصدی آقایان در ایران اشاره کرد و متذکر شد: میوه و سبزی پیام‌آور سلامتی است و باید حتما در هرم غذایی قرار گیرد.

شکیبا از اجرای طرح کشوری «ایران‌پن» در استان خبر داد و گفت: کار آموزش نیروها در کرمانشاه انجام شده و منتظر ورود یک‌سری تجهیزات مانند دستگاه گلوکومتر، دستگاه کلسترومتر و ... به استان هستیم.

وی افزود: در این طرح با آزمایشات ساده و لازم بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات تغذیه مشخص می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار