در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم مطرح شد
مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با بحران‌ها تاکید کردند.
کد خبر: ۳۵۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور استاندار قم، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

محمدرضا قاضی رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به سامانه هشدار سیل اظهار کرد: این سامانه از دو قسمت هواشناسی و آب‌شناسی تشکیل شده است، در مدل آب‌شناسی میزان روان آب پیش‌بینی و برای وضعیت‌های در انتظار با تشکیل میز هشدار تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای چند روز آینده پایداری هوا را پیش‌رو داریم، از اوایل هفته آینده یک سامانه جدید وارد کشور می‌شود که امیدواریم وضعیت جدیدی را برای استان قم به همراه داشته باشد و امشب و فردا یکسری بارش‌های پراکنده را در استان خواهیم داشت.

رضا شهبازی مسؤول پروژه مطالعات گرد و غبار سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با اشاره به وضعیت اقلیمی کشور اظهار کرد: به صورت عمومی در غرب کشور با افزایش دما و در شرق کشور با افزایش خشکی مواجه هستیم، وضعیت به سویی می‌رود که شاهد شرایط نامناسب برای کشاورزی در کشور هستیم.

وی افزود: در یک قرن اخیر پدیده‌هایی همچون خشکسالی و آلودگی هوا را در کشور داشتیم که این پدیده‌ها شاید مرگ و میر لحظه‌ای نداشته باشد، اما چالش‌های اجتماعی را به دنبال خود دارد، از سال 77 بارندگی‌ها در کشور به زیر وضعیت نرمال رفت و گرد و غبار در کشور به وجود آمد.

سیدعبدالرضا سعادت میرقدیم مدیرکل ژئودزی و نقشه‌برداری زمینی سازمان نقشه‌برداری هم با اشاره به فرونشست زمین در کشور اظهار کرد: نمونه‌هایی از فرونشست زمین را در کشور به دلیل استخراج بی‌رویه منابع آب زیرزمینی شاهد هستیم، این مسئله مخاطراتی از جمله آسیب به ساختمان‌ها، اختلال در خطوط آبرسانی، گاز و فاضلاب را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان قم به علت نزدیکی به پایتخت موقعیت استراتژیک دارد و در شاهراه ارتباطی 17 استان کشور است، به همین دلیل باید پایش پیوسته صفحات پوسته زمین در استان قم صورت گیرد و پس از آن تصمیمات مناسب برای این مسئله اتخاذ شود، راه پایش اندازه‌گیری و ایجاد شبکه ایستگاه‌های ترازیابی دقیق است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار