مدیرعامل شرکت گاز قم از شروع گازرسانی به قمرود از دهه فجر و روستای قاهان تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۵۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، حسین محمدی در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر قم که برای بررسی مشکلات و مسائل زیرساختی مسکن مهر بخش‌های تابعه قم برگزار شد، با اشاره به سازوکار ارائه خدمت در شرکت گاز اظهار کرد: برای گازرسانی در استان‌ها باید طبق دستور العمل کشوری اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز قم افزود: به دلیل این که اعتبار‌ شرکت، ملی است درخواست‌ها و پیشنهاد‌های سال آینده در مرداد و شهریور تنظیم و به هیأت مدیره ارسال می‌شود و بعد از این که در مجمع تصویب شد به مجلس می‌رود و در سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود. 

وی به دستورالعمل گازرسانی روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: در بخش گازرسانی به روستا‌ها برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار دستورالعمل ابلاغ شده است؛ روستاهای بالای ۲۰ خانواری که سقف هزینه هر خانوار در گازرسانی زیر ۶ میلیون تومان تعریف شود.

محمدی با تأکید بر این‌که قمرود و قاهان از روستاهایی هستند که درخواست گازرسانی داشته‌اند، اضافه کرد: منطقه قمرود دارای ۱۴ روستا و دهستان قاهان دارای ۱۳ روستاست. هزینه گازرسانی به این روستا‌ها به ازای هر خانوار در قمرود ۹ میلیون و قاهان ۱۳ میلیون تومان بوده است که با مهندسی معکوس و تجدید روش گازرسانی به ۶ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به طی مراحل اجرایی گازرسانی به این 2 روستا، اظهار کرد: پیمانکار گازرسانی به روستای قمرود انتخاب شده و قرارداد بسته شده است. قرار بر این بود که در ماه گذشته لوله واگذار شود، اما با گران شدن نرخ ارز، لوله‌ها تحویل داده نشد و کار مقداری با وقفه مواجه شد. این عوامل خارجی همیشه در اجرای پروژه‌ها تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اهمیت همراهی مردم در اجرای پروژه‌های گازرسانی گفت: مردم باید در حفاری‌ها همکاری کنند. در مورد روستای قمرود پیمانکار ۶ بار تجهیز کارگاه کرده، اما مردم اجازه حفاری نداده‌اند. در این راه همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و شهرداری برای تسریع کار بسیار اهمیت دارد.

محمدی با اشاره به کلنگ زنی پروژه گازرسانی به روستای قمرود همزمان با دهه فجر امسال افزود: در مورد روستای قاهان بخش خلجستان هم بر اساس برآورد هزینه ۲۴ میلیارد تومان نیاز به اعتبار پیش بینی شده است که این طرح در ۲ بخش گازرسانی به داخل روستا و همچنین خطوط تغذیه اجرایی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز قم از اقدام برای جذب پیمانکار پروژه گازرسانی به قاهان خبر داد و تأکید کرد: مراحل انتخاب و ارزیابی کیفیت پیمانکار با درج آگهی در روزنامه و نشریه‌ها در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی‌ها کلنگ آن تا قبل از پایان سال جاری زده می‌شود. 

وی با اشاره به اعتبار محدود شرکت ملی گاز تأکید کرد: شرکت ملی گاز منابع اختصاصی ندارد و بعد از زمان هدفمندی یارانه‌ها همه اعتبار ما به خزانه می‌رود.به همین دلیل باید پروژه‌ها بر اساس زمان بندی تدوین شده پیش بروند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار