خیابانی در قم که سالهاست قرار است بازگشایی شود؛
با گذشت 5سال از آغاز پروژه بازگشایی خیابان شهیدان فهیمی این پروژه به کندی در حال انجام است و هر چند ماه یکبار یک منزل تخریب می شود و بعد از گذشت 5سال تنها پیشرفتی که به چشم می خورد اتصال خیابان فهیمی به خیابان30متری توحید است این خیابان قرار است تا امتداد خیابان ۲۲ بهمن خیابان امام زاده ابراهیم پیش برود ، پروژه ای که شاید برای شهرداری منطقه مذبور حائز اهمیت نباشد.
کد خبر: ۳۵۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، با اعتباری که از محل بودجه عمرانی سفرمقام معظم رهبری به قم اختصاص یافت بخشی از این اعتبار به آزادسازی خیابان شهیدان فهیمی اختصاص یافت تا بخش اعظمی از این خیابان که یکی از معضلات ترافیکی و خدماتی منطقه شش است بازگشایی شود.

این خیابان قرار است در امتداد خیابان ۲۲ بهمن خیابان امام زاده ابراهیم پیش برود ،سال 91 ابوالفضل رسولي شهردار منطقه 6 در این خصوص گفت: در راستای تحقق آرزوی30 ساله اهالی خیابان17متری شهید فهیمی و بهره مندي از منویات مقام معظم رهبری پس از توافق و تملک املاک در مسير پروژه، عملیات بازگشایی این خیابان به منصه ظهور رسید.

رسولی اظهار داشت:املاك واقع در مسير این پروژه با اعتبار اولیه بالغ بر بیست میلیارد ریال از محل بودجه سفر مقام معظم رهبری به استان قم و دوازده میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری قم تأمین و املاك در مسير طرح خريداري و تملك شده است.

وي با اشاره به اینکه پروژه 17 متری شهید فهیمی در2 فاز به بهره برداری خواهد رسید، گفت: با تملک و تخریب خانه های ابتدای این خیابان و بازگشایی از سمت خیابان امام زاده ابراهیم(ع) فاز نخست پروژه انجام می شود و در فاز دوم با تأمین اعتبارات بعدی این پروژه در امتداد 17 متری تا اتصال به خیابان توحید ادامه خواهد داشت.

با گذشت 5سال از اغاز  پروژه بازگشایی خیابان شهیدان فهیمی انجام این پروژه به کندی همراه است و هر چند ماه یکبار یک منزل تخریب می شود و بعد از گذشت 5سال تنها پیشرفتی که به چشم می خورد اتصال خیابان فهیمی به خیابان30متری توحید است.

سال 91 رسولی شهردار منطقه 6 گفته بود: با همکاری اهالی محله طی مهلتی یک ماهه ادامه املاك در مسیر این خیابان تملک خواهد شد و پس از تملک، طبق طرح تفصیلی قم که ویژه ی این منطقه است این خیابان بازگشایی می شود.

اما این مهلت یک ماه تبدیل به پنج سال شده و هنوز شهرداری این منطقه درگیر تملک املاک واقع در طرح است و جدیدا هم به نامه نگاری دیواری روی آورده است!

در روزهای تعطیل مخصوصا پنج شنبه ها این خیابان تبدیل به پارکینک خودروهایی می شود که برای زیارت اهل قبور امامزاده ابراهیم(ع) آمده اند، که باعث کندی رفت آمد و ترافیک می شود در حالی که این خیابان در حال حاضر چنین ظرفیتی ندارد.

همچنین در مواقع بارندگی به خاطر ساختمان های نیمه تخریب و اسفالت نامناسب مشکلات اهالی این خیابان بیشتر می شود ، ساختمان های نیمه تخریب شده و یا تخریب شده که زمین خاکی از آب باقی مانده است نمای نامناسبی به این خیابان داده است، و مشخص نیست که تا چه زمانی این مشکلات ادامه دارد.

نامه نگاری دیواری شهرداری قم

نامه نگاری دیواری شهرداری قم

منبع:ثامن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار