روزهاي گذشته منشور حقوق شهرونداي توسط دولت تدبير رونمايي شد و اين رفتار در بوق و كرنا قرار گرفت؛ اما غافل از آن كه يكي از اساسي ترين حقوق شهروندي ما ايرانيان داشتن هواي پاك و سالم است.
کد خبر: ۳۵۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 10 January 2017
به گزارش تابناك البرز؛ روزهاي گذشته منشور حقوق شهرونداي توسط دولت تدبير رونمايي شد و اين رفتار در بوق و كرنا قرار گرفت؛ اما غافل از آن كه يكي از اساسي ترين حقوق شهروندي ما ايرانيان داشتن هواي پاك و سالم است. 

اين در حالي است كه نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران، نشانگر برقراری شرایط نامطلوب کیفی هوا برای همه گروه‌ها در روز جاری (دوشنبه) بوده و انتظار می‌رود با کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا روز سه‌شنبه، شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس برای بیشتر مناطق تهران برقرار شود و اين داستان تا آخر هفته همچنان ادامه دارد. 

مصوبات تو خالي
در اين راستا معاون عمراني استاندار تهران خاطر‌نشان کرد كه استانداري تهران با برگزاري نشست‌هاي مشترک و ايجاد کارگروه تخصصي کاهش آلودگي هوا و مقابله با پديده گرد و غبار بيش از 20 مصوبه مهم را در شرايط اضطراري هوا با همکاري تمام دستگاه‌هاي اجرايي به تصويب رسانده است. از جمله مصوبات تصويب شده در اين کارگروه تخصصي در زمينه کاهش آلودگي هوا را مي‌توان به تشديد برخورد با خودروهاي دود‌زا اعم از دولتي و شخصي همچنين خودروهاي فاقد معاينه فني در شرايط اضطراري توسط پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، تشديد برخورد با موتور‌سيلکت سواران متخلف به خصوص دود‌زا و آلوده‌کننده از سوي پليس راهنمايي و رانندگي، محدوده طرح ترافيک به محدوده زوج و فرد تعميم داده از سوي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، توقف فروش روزانه و هفتگي طرح ترافيک تا پايان شرايط اضطرار براي کاهش ميزان تردد خودروها در مناطق مرکزي شهر تهران، تشديد برخورد با واحدهاي صنعتي و خدمات آلوده‌کننده  و تعطيلي برخي مراکز که اقدام موثر و عاجل براي کاهش آلودگي به عمل نياورده‌اند از جمله کارخانجات آسفالت و کوره‌پزهاي غرب و جنوب تهران اشاره داشت.

هواي ناپاك ادامه دارد
برخورداري از هواي پاك حق همه ي ايرانيان است و تجربه نشان مي دهد كه رفتارهاي ضربتي در اين راستا كاربردي نداشته است. تصويب مصوبات قانوني يكي پس از ديگري در دوران بحران نه تنها دردي دوا نمي كند بلكه سو مديريت ناشي از آن را پر رنگ تر مي كند. شهروندان هيچ نمي دانند حقوق شهروندي و پيشگيري از بحران را باور كنند يا هوايي كه استشمام مي كنند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار