معاون امور هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 89واحد راکد یا نیمه راکد صنعتی در استان فعال و یا به مرحله تولید کامل رسیدند.
کد خبر: ۳۵۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 13 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا رحیمی شامگاه پنجشنبه در شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: 63 مورد از این تعداد، واحدهای راکدی بودند که دوباره فعال و 26 واحد نیز نیمه راکد بودند که به تولید کامل رسدند.
وی افزود: در استان کرمانشاه و در حوزه اقتصاد مقاومتی پروژه های عظیم بسیاری آغاز شده و در حال اجراست که هر کدام آن ها در زمان بهره برداری می تواند رونق و شکوفایی اقتصادی زیادی با خود همراه داشته باشد.
رحیمی ادامه داد: پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی چهارم در اسلام آبادغرب، گسترش و توسعه پتروشیمی کرمانشاه در بخش اوره و آمونیاک، احداث اولین واحد ذوب آهن و ایجاد دومین کارخانه رب گوجه فرنگی از جمله طرح های بزرگ صنعتی استان است که عملیات اجرایی آن ها آغاز شده است.
معاون استاندار کرمانشاه کارخانه خودروسازی شهرستان صحنه را دیگر پروژه عظیم صنعتی در استان دانست و گفت: عملیات اجرایی این پروژه به صورت جدی از مهر ماه سال گذشته آغاز و تا پایان سال جاری مرحله اول آن با ظرفیت تولید 30 هزار دستگاه خودرو افتتاح می شود.
وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز کارهای بزرگی در حال انجام است از جمله اینکه سطح گلخانه های استان از 38 هکتار به یک هزار هکتار افزایش یابد.
رحیمی توجه به بخش صادرات را نیز دیگر اقدام مهم صورت گرفته در استان برشمرد و افزود: از پنج مرز استان صادرات کالا در حال انجام است و از ابتدای سال تاکنون شاهد 2 میلیارد دلار صادرات بوده ایم.
وی همچنین در پایان از بانک های استان خواست تا در پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد صنعتی، سخت گیری بی مورد را کنار گذاشته و همکاری بیشتری به عمل آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار