دادستان عمومی و انقلاب قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی اقتدار، قدرت قانونی و امکانات خود را برای احقاق حق و رضایت مردم و عدالت اجتماعی در جامعه اعمال می کند.
کد خبر: ۳۶۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، اسماعیل صادقی نیارکی صبح سه شنبه در جریان بازدید از دادسرای ناحیه ۲ اقبالیه اظهار کرد: دستگاه قضایی در نظام اسلامی دستگاهی است که بخش زیادی از مشکلات، مصائب و مسائلی را که با آن روبرو هستیم مرتفع می سازد و با این وجود عدالت اجتماعی و قسط و عدل به معنای واقعی تحقق پیدا خواهد کرد.

دادستان قزوین با اشاره به افتتاح و راه اندازی دادسرای این ناحیه خاطر نشان کرد: واحدهای قضایی در هر محلی که افتتاح می گردد قطعاً یکسری انتظاراتی را برای مردمی که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند ایجاد می کند و در شرایط فعلی کشور و نظام ما، این انتظارات و خواسته ها در حدی که مقدور باشد بوسیله همکاران قضایی و اداری تحقق پیدا می کند و این انتظارات بحقی است و نه تنها انتظار بحقی است و شاید کمتر از حد انتظار هم هست. دستگاه قضایی در نظام اسلامی دستگاهی است که بخش زیادی از مشکلات، مصائب و مسائلی را که با آن روبرو هستیم مرتفع می سازد و با این وجود عدالت اجتماعی و قسط و عدل به معنای واقعی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برای اینکه این هدف تحقق پیدا کند  یکسری تعامل ها و همکاری ها بین همه دستگاه ها باید وجود داشته باشد تا دستگاه قضایی بتواند به وظایف خودش عمل کند و در این راستا هم دستگاه های اجرایی و هم دستگاه های نظامی، انتظامی و هم مسئولین سیاسی و سایر مسئولین باید با دستگاه قضایی با حفظ ضوابط خودشان همکاری کنند و همچنین دستگاه های دیگری هم هستند که باید با حمایت خودشان دستگاه قضایی را یاری کنند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب عواملی چون یکدلی، تفاهم، تعامل و همدلی را در حد بالایی مشاهده می کردیم ولی امروز هر چه به جلو می رویم این مسائل کمرنگ تر دیده می شوند و چه عاملی و دلیلی موجب گردیده که آن همه ایثار و فداکاری، همدلی، گذشت و سعه صدور کمرنگ تر شده، هر چند با وجود این هنوز بخش عظیمی از نیروهای مخلص ما بر همان عقیده و روش هستند ولی اگر همه با هم به همان روحیه گذشته برگردیم همه دستگاه ها می توانند وظایف خودشان را انجام دهند و مردم هم غیر از این از ما انتظاری ندارند و دستگاه قضایی هم وظیفه اش همین است.

وی افزود: دستگاه قضایی اقتدار و قدرت قانونی و امکانات را دارد ولی باید همه اینها را در آن اهرمی استفاده کند که نتیجه اش احقاق حق مردم و رضایت مردم و پیاده کردن عدالت اجتماعی در جامعه باشد و اگر دستگاه قضایی در این مسیر باشدکارش را انجام داده است و موفق هم خواهد شد ولی اگر خدای ناکرده قاضی، رئیس یا هر مسئولی از این مسیر کنار برود خواه ناخواه شکافی بین مردم، حکومت و مسئولین و آحاد مردم ایجاد خواهد شد و دودش هم به چشم همه خواهد رفت.

دادستان قزوین بیان کرد: هم اکنون زمان همدلی و همفکری است من فلان کاره هستم و فلان شخص رئیس است اینها همه مرزهای تقسیم بندی برای کارها است در حقیقت همه بندگان خدا هستیم و برای این آمده ایم که به تکالیف و وظایفمان عمل کنیم و اگر هم خدای نکرده ایرادی به کارمان وارد است آنرا بپذیریم و درصدد رفع آن برآییم و باید از تکبر و خودخواهی ها و انواع بلیه ها که گاهی ما را از راه حق و مسیر اصلی بدور می کند برحذر باشیم تا به سر منزل مقصود برسیم و به غیر از این هم مردم ما از ما انتظاری ندارند.

این مقام قضایی تاکید کرد: اگر کسی متخلف است و مشکل دارد باید مطابق قانون و موازین با او برخورد شود و اگر کسی هم تخلفی نکرده باید حرمت، جان، مال، ناموس و در عرضش مصون از انواع و اقسام تعرض ها باشد و نباید به راحتی به یکدیگر  تهمت بزنیم، بر علیه افراد و اشخاص و نهادها جوسازی کرده و از پیشداوری و مشکل سازی باید دوری کرد و این وظیفه دستگاه قضایی است و در این چارچوب باید کار کرد و سیاست ریاست محترم قوه قضاییه از اول انتصابشان تا به حال نیز همین بوده و به کلیه همکاران نیز تاکید کرده اند که فقط در همین محدوده و چارچوب و قانون بایستی کار و عمل کنند و نه بدنبال رابطه و نه دور زدن قانون باشند و هیچ رابط و ضابطه ای بالاتر از قانون و موازین اسلامی نیست.

وی از پرسنل قضایی و اداری دادسرای اقبالیه خواست بر این مبنا عمل کرده و اظهار امیدواری کرد: قطعاً با ادامه این روش موفق خواهید بود و رضایت خداوند را بهمراه خواهید داشت.

در ابتدای این دیدار نورجو، معاون دادستان و سرپرست ناحیه ۲ اقبالیه اظهار کرد: افتتاح و تشکیل دادسرای ناحیه اقبالیه بعنوان هدیه دستگاه قضایی استان به مردم این منطقه است که به مردم زحمتکش و انقلابی این بخش ارزانی و تقدیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار