به هرحال این سفر هم به دیگر سفرهای استانی مقامات کشوری به ایلام پیوست وگذشت زمان همه چیز را نمایان خواهد کرد، اما تناقض سخنان وزیر محترم ارتباطات وفناوری با وضعیت حاکم بر وضعیت ارتباطات استان وکشور که در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح نمودند موضوع ساده ای نیست که بتوان به راحتی از کنارآن گذشت.
کد خبر: ۳۶۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶ 26 January 2017
تابناک ایلام::استان ایلام در یکساله اخیر ،پر ترافیک ترین سال ،از حیث سفر وزیران ومقامات ارشد کشوری را سپری نمود ،هنوز آثارودستاوردهای سفر دو روز گذشته معاون رییس جمهور ورییس سازمان محیط زیست کشور به استان برای مردم تشریح نشده بود که صبح امروز یکی دیگر از وزرای دولت تدبیر وامید بازهم ایلام را مقصد سفر خود انتخاب کرد.
 
بدون شک در صورتیکه مقامات ارشد کشوری دست پر به استان کمتر توسعه یافته ای نظیر ایلام سفر کرده ،و از سویی مدیران ارشد استان نیز از ارایه گزارش عملکردها صرفنظر وکمبودهای ومشکلات واقعی استان را به آنها منتقل نمایند ،کاری بسیار پسندیده تلقی و قطعا برای مرتفع شدن بخشی از مشکلات تلنبار شده استان، فرصتی طلایی به حساب می آید.
 
گویا این سفرها تاکنون فقط حول محور جلسات شورای اداری و سرکشی از چند نقطه از پیش تعیین شده چرخیده وکماکان قدوم مبارک وزیران و سایر مقامات ارشد کشوری به استان ،نتوانسته آنچنان باید وشاید برای ایلام ومردمانش خیر وبرکتی به همراه داشته باشد ،زیرا هرماه که می گذرد وهر سفر که به پایان می رسد ،حکایت محرومیتها وضعف ها همچنان باقیست!
 
 این نکته هم بر کسی پوشیده نیست که استان ایلام از ضعفهای فراوانی در حوزه های مختلف خصوصا زیرساختهای ارتباطی از جاده گرفته تا ارتباطات تلفنی واینترنت رنج می برد ،وشاید هم کسی باور نکند در این استان نقاطی وجود دارد که همیشه در دسترس نیستند ومقامات ارتباطی استان نیز تاکنون برای رفع مشکلات این نقاط گامی بر نداشته و حتی عدم صرفه اقتصادی را بهانه ای برای نپرداختن به این موضوع مهم در عصر ارتباطات عنوان کرده اند.
 
شاید اگر سفر وزیر ارتباطات نیز همانند سایر مقامات به استان بصورت سکرت ودور از چشم اصحاب رسانه (منهای رسانه دولت)صورت نمی گرفت ،خبرنگاران رسانه ها فرصت می یافتند، تا همه نداشته های استان در حوزه ارتباطات، نظیر سرعت لاک پشتی اینترنت ،عدم پوشش تلفن همراه در پاره ای از نقاط،هزینه بالای اینترنت ،قطع یکطرفه اینترنتهای نامحدود،پهنای باند ناچیز و دهها مشکل ریز ودرشت دیگر این حوزه را به گوش وزیر می رساندند !ولی افسوس که این فرصت دست نداد.
 
به هرحال سرنوشت این سفر هم به دیگر سفرهای استانی مقامات کشوری به ایلام پیوست وگذشت زمان همه چیز را نمایان خواهد کرد، اما تناقض  سخنان وزیر محترم ارتباطات وفناوری با وضعیت حاکم بر وضعیت ارتباطات استان وکشور که در جلسه اقتصاد مقاومتی مطرح نمودند موضوع ساده ای  نیست که بتوان به راحتی از کنارآن گذشت.
 
واعظی در سخنانی در جلسه اقتصاد مقاومتی ،ابتدابه ساکن به موضوع کنترل فضای مجازی پرداخت وگفت:"نبابد اجازه دهیم فضای مجازی همین گونه رها شود در این زمینه بخشی از مسئولیت با ما است بخش دیگر خود مردم و بخش های بعدی رسانه ها و مبلغان هستند....".
 
اما وی در ادامه لزوم رعایت حقوق شهروندی در دسترسی به اطلاعات  براساس منشو حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رییس جمهور را یاد آوری وگفته است:": در ماده 26 این منشور به آزادی بیان و حق دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله در فضای مجازی به عنوان اصل اساسی تاکید شده است".
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داده :"به سیاستی که همه چیز را باید بسته نگه داشت اعتقاد نداریم ......". 
 
جناب آقای وزیر بهتر است بدانندکه اجرای  فیلترینگ هوشمند شبکه های مجازی وسرک کشیدن دستگاههای نظارتی به فضای ارتباطات وکنترل آن ،هیچگاه با منشور حقوق شهروندی سنخیت ندارد ،از اینرو حرف زدن درباره حقوق شهروندی مورد اشاره با توجه به وضعیت حاکم بر سیستمهای ارتباطاتی کشور ،حرفی کاملا بی ربط ومتناقض است،زیرا فضای ارتباطی موجود ،حریم امنی برای گفتگو واظهار نظربراساس منشور حقوق شهروندی نیست.
 
از سویی دیگر، همانطور که در پاراگراف بالا نیز بدان اشاره شد، در حالیکه وضعیت سرعت اینترنت وپهنای باند در استان ایلام، اصلا در وضعیت قابل قبولی نیست ومشترکین اینترنت درایلام بطور مستمر از وضعیت موجود شکی وگله مند می باشند ؛نمیدانم وزیر محترم براساس کدامین داشته خود ، از وضعیت مطلوب وبهبود کیفیت ارتباطات وزیرساخت اینترنت در ایلام سخن گفته اند؟!
 
 ایشان دراین خصوص اینچنین اظهار نظر کرده اند:" اقدام های مناسبی در حوزه زیرساخت های ارتباطی استان در این دولت انجام شد، پهنای باند در مقایسه با گذشته سه برابر رشد و شبکه انتقال 2.4 برابر افزایش یافته است که نشان می دهد که خدمات و کارهای بزرگی در ایلام انجام شده است".

حال باید از وزیر محترم این سوال پرسیده شود که سه برابرشدن پهنای باند وشبکه انتقال چه تاثیری بر کیفیت خدمات اینترنت در استان ایلام داشته است ؟ اگر واقعا این آمار وارقام صحیح است ،پس چرا مشترکین ایلامی،همیشه از دست کیفیت اینترنت وپایین بودن خدمات آن کلافه هستند؟ آقای وزیر آیا این سخنان شما با واقعیت موجود در تناقض نیست؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار