مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تأکید کرد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده در استان قزوین گفت: با ایجاد فضاهای گفتمان محله‌ای و شهری می‌توان به ارتقای شهرنشینی و سکونت‌گاه‌های شهری کمک کرد تا شاهد بافت‌های فرسوده نباشیم.
کد خبر: ۳۶۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مسعود حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در تمام عرصه‌ها است، اظهار داشت: در این استان هرگونه اقداماتی که از سوی دستگاه‌های مربوطه در زمینه افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی، بهسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده انجام شود، مورد حمایت اداره‌کل راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده در استان قزوین افزود: با ایجاد فضاهای گفتمان محله‌ای و شهری می‌توان به ارتقای شهرنشینی و سکونت‌گاه‌های شهری کمک کرد تا شاهد بافت‌های فرسوده نباشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: امروز شهرنشینی به لحاظ فرهنگی، اقلیمی و سایر ویژگی‌ها هویت مستقل خود را از دست داده به طوری که سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت زندگی شهرنشینی است که از محوریت شهروند و محله‌محوری استقبال می‌کند.

حق‌لطفی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین توجه به بافت‌های فرسوده، بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری، احیای بافت‌های تاریخی است.

این مسؤول اضافه کرد: ارتقای کیفیت زندگی در محله‌ها، بهسازی و نوسازی محله‌ها، حفظ هویت و نشانه‌های شاخص شهری از دیگر اهداف اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین است که امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم به این مهم دست یابیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به حمایت از اقدامات شهرداری‌های این استان در زمینه افزایش کیفیت زندگی شهرنشینی ادامه داد: مسؤولان شهرداری‌ها باید بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری و فرسوده را در اولویت کاری خود قرار داده و در این زمینه تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار