با حضور استاندار قم انجام شد
استاندار قم در مراسمی از زندانیان سیاسی پیرو نهضت امام خمینی(ره) پیش از انقلاب اسلامی تقدیر کرد.
کد خبر: ۳۷۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷ 08 February 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم تجلیل از زندانیان سیاسی پیرو نهضت امام خمینی(ره) پیش از انقلاب عصر امروز با حضور استاندار در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ابتدای این جلسه گفت: امام خمینی(ره) پایه گذار نهضت انقلاب اسلامی بود، شجره طیبه انقلاب موجب بیداری اسلامی شده است و امیدواریم که این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ختم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در ادامه این جلسات در خصوص خاطرات خود از دوران انقلاب تصریح کرد: در سال 42 پس از دستگیری امام خمینی(ره) در اعتراض به این اقدام در تظاهراتی در تهران شرکت کردم، به همین دلیل توسط عوامل رژیم طاغوت دستگیر شدم و زندان من 40 روز ادامه داشت.

وی ادامه داد: همزمان با من بسیاری از علما همچون حجت‌الاسلام و المسلمین فلسفی و آیت‌الله مکارم شیرازی نیز دستگیر شدند و عوامل رژیم طاغوت زندانیان سیاسی را در آن زمان شکنجه می‌کردند، فلسفی در زندان هم با شجاعت علیه رژیم طاغوت و شاه صحبت می‌کرد.

زندانی سیاسی پیش از انقلاب افزود: آخرین بار در اردیبهشت سال 57 در مسجد جامع کرج به دلیل سخنرانی علیه رژیم شاه دستگیر شدم و به زندان کمیته مشترک انتقال پیدا کردم، در آن دوره بعد از 16 روز زندانی بودن آزاد شدم، زندانیان سیاسی خاطرات زیادی از دوران مبارزه دارند و من هم‌اکنون در حال تدوین خاطرات خودم از آن دوران در مرکز اسناد انقلاب اسلامی هستم.

صادقی استاندار قم در بخش پایانی با اشاره به ضرورت حفظ ارزش‌ها اظهار کرد: امام خمینی(ره) نظام جمهوری اسلامی را پایه گذاشت و نباید اجازه بدهیم که ارزش‌ها در جامعه فراموش شود، امیدواریم که بتوانیم کاری را در دوره مدیریت برای مردم انجام بدهیم.

وی ادامه داد: زندانیان سیاسی پیش از انقلاب طلایه داران نهضت انقلاب اسلامی بودند و ما مدیران باید نصایح و پیشنهاد‌های شما زندانیان سیاسی پیش از انقلاب را آویزه گوش خودمان کنیم.

استاندار قم افزود: من در کار خودم یک روش اعتدالی را دارم که این مربوط به دولت کنونی هم نیست، ولی من وظیفه عدول از ارزش‌ها را ندارم، اکنون در استان قم آرامشی حاکم شده است و انتخابات را در این استان با کمترین مشکل برگزار کردیم.

صادقی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در استان قم اظهار کرد: در سال‌های 94 و 95، 700 میلیارد تومان را در پروژه‌های مختلف در استان هزینه کردیم، در دهه فجر امسال هم افتتاح 34 پروژه در استان قم با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان برنامه ریزی شد، شاهد افتتاح سه پروژه صنعتی در بخش‌هایی همچون پلیمر هم در این ایام در استان بودیم.

وی ادامه داد: اگر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اعتقاد داریم، باید موانع پیش روی آن را برداریم، باید در خصوص اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی صورت بگیرد.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: دولت اجرای پروژه قطار سریع السیر بین شهرهای تهران، قم و اصفهان را با اعتباری بالغ بر 5.2 میلیارد یورو در دستور کار خود دارد. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار