گرامیداشت یاد و خاطره شهدای "چَوار"با برگزاری مراسمی و پیش از آغاز شهرآورد 84 پایتخت از برنامه های پیش بینی شده برای فردا (یکشنبه) است.
کد خبر: ۳۷۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ 11 February 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ بر این اساس، نشست هماهنگی برگزاری مراسم مزبور با حضور "حجت اله بهمنی" مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ، جعفر گودرزی نماینده فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت اله هاشم بیگی رییس هیأت مدیره باشگاه شهدای چوار 65 ایلام برگزار شد.
 
روز 23 بهمن ماه سال 1365، یکی از بزرگترین فجایع تاریخ فوتبال دنیا در شهر چوار در 10 کیلومتری ایلام به وقوع پیوست و هواپیماهای رژیم بعثی عراق، محل مسابقه فوتبال بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را در دقیقه 55 بمباران کرد تا آن مسابقه فوتبال برای همیشه ناتمام بماند و تعداد زیادی از بازیکنان، مربیان، تماشاگران و داوران به شهادت برسند.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ ضمن بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ادای احترام به ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هفته بیست و دوم و همچنین شهرآورد 84 را به منظور بزرگداشت یاد و خاطره این شهدای عزیز نامگذاری کرده است.
 
وی افزود: براساس همکاری فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزشی و اردوئی بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون هواداران باشگاه های پرسپولیس و استقلال و باشگاه شهدای چوار، در سالروز این واقعه تلخ به یاد همه شهیدان گرانقدر مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.

رییس هیأت مدیره باشگاه شهدای چوار 65 ایلام نیز با قدردانی از متولیان مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای چوار ایلام افزود: شهرآورد 84 پایتخت به نمایندگی از خانواده های شهدا، جانبازان و بازماندگان این واقعه تلخ از خانواده های معظم شهیدان یونس تلوکی، حسین هزاوه، خلیل مظفری و همچنین از جانبازان سرافراز علی قیطاسی و فرشاد پورنوروز تجلیل خواهد شد.

شهرآورد پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس تهران، ساعت 15 روز یکشنبه 24 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. /م

برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار