مسؤول واحد تفصیلی شهرداری اقبالیه:
مسؤول واحد تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه گفت: بافت‌های فرسوده موجود در شهر هویت شهری بوده از این رو بهسازی و بازسازی این اراضی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کد خبر: ۳۷۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزونی به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امید علیجانی در جلسه کمیسیون عمرانی که در سالن جلسات شهرداری شهر اقبالیه برگزار شد، به اهمیت احیا و حفظ بافت‌های قدیمی و واجد ارزش شهر تأکید کرد و اظهار داشت: بافت‌های فرسوده موجود در شهر هویت شهری بوده از این رو بهسازی و بازسازی این اراضی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: ساختمان‌های موجود در بافت‌های فرسوده عمدتاً قدیمی و بدون رعایت استانداردها بنا شده است که از یک سو مقاومت شهر را برابر حوادثی همچون زلزله کاهش می‌دهد و از سوی دیگر سیما و منظر شهری را از بین می‌برد.

مسؤول واحد تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه ادامه داد: بناهای مسکونی واقع در این‌گونه بافت‌ها عمدتاً ریزدانه بوده و بیشتر آن‌ها یک یا دو طبقه هستند و مصالح به‌کار رفته در آنان از انواع خشتی، آجر، چوب و یا آجر و آهن بدون رعایت اتصالات افقی و عمودی است.

علیجانی تصریح کرد: بافت‌های فرسوده بدون طرح قبلی ایجاد شده و ساختاری نامنظم دارد و دسترسی‌های موجود در آن‌ها پیاده بوده به‌گونه‌ای که عرض بیشتر معابر کمتر از 6 متر بوده و یا بن‌بست است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اگر خواستار جلوگیری از وقوع شرایط بحرانی در زمان بروز حادثه و بلایای طبیعی و انسانی باشیم، باید از امروز نسبت به مقاوم‌سازی بناهای فاقد استاندارد همچنین ساماندهی و احیا بافت‌های فرسوده اقدام کرده و گام‌های ارزنده‌ای در این مسیر برداریم.

مسؤول واحد تفصیلی شهرداری شهر اقبالیه یادآور شد: همچنین باید با انجام فرهنگ‌سازی و توسعه آموزش‌های همگانی، مردم را با خطرات و تهدیدهای ناشی از زندگی در منازلی که ایمنی کافی ندارد، آگاه کنیم.

علیجانی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، مقاوم‌سازی شهر را بسیار ضروری دانست و مطرح کرد: باید در زمینه بهسازی بافت‌های فرسوده شهر اقدامات جدی صورت گیرد تا شهری ایمن و مقاوم داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار