روزنامه نگار آذربایجانی برگزیده جشنواره "ایثار و رسانه" که موفق شد به نمایندگی از رسانه ای استان در بینن چهار هزار اثر ارسالی عنوان برگزیده را به خود اختصاص دهد در خصوص اثر خود گفت.
کد خبر: ۳۸۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱ 21 February 2017

به گزارش تابناک : "فرینوش اکبرزاده" با بیان اینکه اثرش با عنوان " برای ایران و ایمان" موفق به کسب این رتبه شد، پیرامون این اثر به پرستار تبریزی دوران جنگ تحمیلی که سوزه اصلی مصاحبه اش بود اشاره کرد و گفت: او یک رزمنده است، هرچند سلاح در دست نگرفته، اما با همان لباس سفید که بارها به خون فرزندان این مرز و بوم آغشته شده، برای پایداری آنان و استواری کشور در قامت یک رزمنده، مبارزه کرده است.

همزمان با آیین اختتامیه نخستین جایزه ایثار و رسانه، با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیدگان این جشنواره معرفی و تجلیل شدند که در این مراسم "فرینوش اکبر زاده" روزنامه نگاری تبریزی عضو تحریریه روزنامه سرخاب چاپ تبریز به عنوان برترین های بخش "جهاد و شهادت" انتخاب شدند. 

در این راستا بر آن شدیم با روزنامه نگار شهرمان که موفق به کسب برترین اثر در بخش "جهاد و شهادت" با عنوان "برای ایران و ایمان" شده است، گپ و گفت و گوی  صمیمانه داشته باشیم.

"فرینوش اکبرزاده" روزنامه نگار موفق تبریزی فعالیت رسانه ای خود را از سال 82 آغاز کرده و بعد از آموزش های اولیه و تکمیلی به شکل تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر به فعالیت خود ادامه داده است.

اکبرزاده از موفقیت های کسب شده در طول سال های فعالیت خبری خود گفت: در طول 13 سال گذشته موفق به کسب عنوان هایی شده ام که از جمله آنها می توان به: انتخاب شدن به عنوان نفر اول مطبوعات کشوری در بخش گزارش نویسی در دوازدهمین جشنواره سراسری مطبوعات کشور، جوان نمونه استان در حوزه رسانه، بانو فرهیخته استان در حوزه رسانه و ... اشاره کرد که یکی از موفقیت های بزرگ اخیر هم کسب موفقیت در جشنواره "ایثار و رسانه" در بخش "جهاد و شهادت" است.

روزنامه نگار تبریزی به اهمیت اثر "برای ایران و ایمان" در جشنواره "ایثار و رسانه" تاکید کرد و گفت: این اثر در رابطه با یک پرستار زن تبریزی است که در طول 8 سال دوران دفاع مقدس در حال تلاش و فعالیت، پشت جبهه های جنگ و همچنین پرستاری از رزمندگان مجروح بوده که به صورت یک مصاحبه در روزنامه سرخاب به چاپ رسیده است.

فرینوش اکبرزاده ادامه داد: فعالیت های ایثارگرانه "زهرا حسین زاده" برایم اهمیت بسیاری داشت و پرداختن به فعالیت های این پرستار فداکار یکی از بهترین کارهای طول دوره گزارشگری ام بود؛ چراکه همیشه حوزه دفاع مقدس به عنوان راوی بخشی از تاریخ کشور  برایم بسیار جالب و جذاب است، زیرا به نظر من بسیار حرف ها و خاطره ها از دوره هشت ساله جنگ تحمیلی ناگفته باقی مانده است.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس در نگاه بسیاری از ما مجموع فعالیت های رزمندگان و امدادگران مرد است که در طول این سال ها دیده شده است اما بسیاری از زنان دلاوری بودند که در پشت جبهه ها در صحنه های بسیار سختی حضور داشته اند و به نظر من شایسته بود که به این موضوع به صورت وسیع تر بپردازم.

اکبرزاده در خصوص فعالیت های پرستار تبریزی گفت: حسین زاده در طی این گزارش از روزهایی یاد می کند که قبل از رزمنده ها برای هر عملیات راهی منطقه عملیاتی می شده و تا خاتمه این دلاوری تا توان داشته یاری می کرده و زخم های ظلم دیده جوانان رزمنده را بخیه می زده. او یک رزمنده است، هرچند سلاح در دست نگرفته، اما با همان لباس سفید که بارها به خون فرزندان این مرز و بوم آغشته شده، برای پایداری آنان و استواری کشور در قامت یک رزمنده، مبارزه کرده است.

اکبرزاده در پایان به نقش مهم زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: در جامعه ما زنان بسیاری هستند که به سبب اقدامات و فعالیت هایی که در عرصه های مختلف انجام داده اند در مسیر تداوم هدف های کشوری نقش بسزایی داشته اند اما بیشتر اوغات ناشناخته مانده اند، علاقه شاخص من این است که به فعالیت های زنان توانمند کشور بپردازم و نقش دلاوری های زنان کشورم را به آگاهی مخاطبان برسانم.




منبع : نصر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار