دادستان البرز:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: آگاهی از حقوق و تکالیف اجتماعی کاهش جدی دعاوی در دستگاه قضا را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۳۸۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمود محمودخانی در جلسه با قضات شهرستان البرز گفت: امروز بسیاری از مردم به حقوق اجتماعی خود واقف نیستند و همین مسئله سبب می‌شود تا پروسه دادرسی در دستگاه قضا با صرف وقت و هزینه زیادی همراه باشد.

وی گفت: اگر مردم به  تکالیف و حقوق خود در اجتماع واقف باشند کاهش جدی در دعاوی در دستگاه قضا اتفاق خواهد افتاد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطرنشان کرد: بسیاری از درگیری‌ها و اختلافاتی که در دل جامعه اتفاق می‌افتد و نزاع را به دنبال دارد به همین دلیل است و اگر بتوانیم در این زمینه به مردم آگاهی بخشی داشته باشیم در کنار افزایش اطلاعات عمومی آن‌ها سبب کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا خواهیم شد.

محمودخانی عنوان کرد: دستگاه قضا بعد از انقلاب اسلامی به گونه‌ای جدید فعالیت خود را بر احقاق حق مظلومین متمرکز کرده است و رسیدن به عدالت از آرمان‌های مهم این دستگاه خدمت رسان است اما تا زمانی که مردم به حقوق و وظایف خود در دل جامعه آشنا نباشند نمی‌تواند به طور جدی خواستار عدالت در جامعه بود.

وی بیان کرد: عدالت قضایی سبب شده است تا دستگاه قضا پناهگاهی برای مظلومان باشد و ما به معنای واقعی کلمه به دنبال احقاق حق از مظلومین هستیم ولی در بسیاری از مواقع نبود ادله لازم سبب می‌شود تا نتوانیم کار خود را به خوبی انجام دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: امروز دستگاه قضا به طور جدی خواستار کاهش پروسه بررسی و روند دادرسی پرونده‌هاست و به این منظور ما به همراهی مردم نیازمندیم.

محمودخانی بیان کرد: جلوگیری از اطاله دادرسی به طورجدی در دستگاه قضا در حال پیگیری است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب مردم باید آگاهی‌های حقوقی لازم را فرا گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم بتوانند به این آگاهی‌ها دست یابند مطمئن باشند قانون به طور جدی از حقوق آن‌ها محافظت خواهد کرد و در جهت اثبات ادعای به حق مظلومین تلاش می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز تصریح کرد: اجرای سریع احکام قضایی در کنار شناخت مسئولیت‌های حقوقی افراد انجام می‌شودکه افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضا را به دنبال خواهد داشت.

محمود خانی گفت: اگر مردم به آگاهی‌های لازم در حوزه حقوقی و قضایی مجهز شوند ، قضات نیز راحت‌تر می‌توانند به احقاق حق بپردازند.

وی بیان کرد: عوامل متعددی در رسیدن به عدالت تاثیر گذار است که وجود ادله لازم یکی از این عوامل مهم محسوب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطرنشان کرد: آگاهی مردم بر تکالیف و وظایف اجتماعی آن‌ها سبب می‌شود تا دسترسی به ادله و شواهد برای دستگاه قضا به سهولت انجام پذیرد و نتیجه آن جز رسیدن به عدالت واقعی نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار