کد خبر: ۳۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 24 May 2015
کاپیتان تیم تکواندو بانوان ایران گفت: به راحتی می‌توانستم در رقابتهای جهانی روسیه مدال کسب کنم اما بار روانی ایجاد شده مانع از این کار شد.
اکرم خدابنده، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از عدم کسب مدال در این رقابتها بسیار ناراحت هستم؛ چرا که توانایی قرار گرفتن روی سکو در من وجود داشت، با تمام حریفانم قبلا بازی کرده بودم اما اعتقاد دارم اسن بازی‌های جهانی بار روانی منفی روی من ایجاد کرده بود.
وی با بیان این که رقابتهای جهانی روسیه، برای من طلسم شده بود، افزود: در دور دوم در مقابل حریف ترک تا لحظات پایانی 8 بر 5 جلو بودم اما در پایان بازی را واگذار کردم، در روز بسیار بدم هم از حریفم جلو بودم اما اعتقاد دارم باید در روسیه می‌باختم تا حبابی که از بزرگی رقابتهای جهانی در خودم ایجاد کرده بودم بترکد.
خدابنده ادامه داد: به لحاظ جسمانی در شرایط بسیار خوبی بودم اما به لحاظ روحی و روانی شرایط نرمالی نداشتم و همین مهم سبب شد در جهانی روسیه ببازم.
کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان گفت: احساس می‌کنم تحت تاثیر نام بازی‌های جهانی قرار گرفته بودم، اگر در شرایط نرمالی بودم به راحتی روی سکو می‌رفتم. با تکواندو کار انگلیسی که در پایان قهرمان شد در تورنمنت اسپانیا مبارزه کرده بود و در راند طلایی مغلوب او شده بودم.
خدابنده خاطرنشان کرد: برای اولین بار بود وارد رقابتهای جهانی شده بودم و این در حالی بود که رقیبان من تجربه بسیار زیادی در این رقابتها داشتند اما با این وجود به چشم رقیب کارکشته به من نگاه می‌کردند. بعد از اتمام جهانی روسیه متوجه شدم به هیچ عنوان چیزی از بهترین تکواندوکارهای جهان کم ندارم و قطعا در رقابتهای جهانی بعدی خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب خواهم کرد.
وی درپایان با بیان این که از کسب مدال کیمیا علیزاده بسیار خوشحالم، گفت: دوست داشتیم به روزهای بی‌مدالی تکواندو بانوان در رقابتهای جهانی پایان دهیم که خوشبختانه کیمیا این کار را انجام داد و از این موضوع بسیار خوشحال هستیم؛ چرا که به تغییر نگاه مسئولان ورزش کشور کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار