یک مشاوره خانواده:
یک مشاوره خانواده عدم رازداری زوجین را یکی از آسیب‌های زندگی و یکی از پنج علت طلاق‌ها در کشور دانست و گفت: زوجین مصداق لباس یکدیگرند و باید رازها را در چارچوب خانه نگه دارند.
کد خبر: ۳۹۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 09 March 2017
به گزارش تابناك رضوي، حجت الامسلام داوودی نژاد در بیستمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی(طرح ملی همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی برگزاری شد، خطاب به بانوان با اشاره به این مطلب که بکوشید تا محبت در خانه و خانواده ریشه بدواند، گفت: محبت درمانی، راز درمانی، اخلاق پسندیده و صبوری قانون های خوشبختی در زندگی هستند.
وی بر داشتن نگاه مثبت تاکید و تصریح کرد: تغییر نگاه یکی از ضرورت‌های دنیای پیرامون ماست که سبب شیرینی زندگی می‌شود؛ چراکه تکرار مصیبت‌ها منجر به باور آنان می‌شود.
این مشاور خانواده در ادامه به این آیه قرآن که «خداوند انسان را زوج آفرید تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند»، خطاب به زوجین تصریح کرد: در دعوای بین یکدیگر گاهی خودتان را بازنده معرفی کنید تا پایه‌های زندگیتان سست نشود و رابطه با همسرتان را حفظ کنید.
حجت الاسلام داوودی نژاد بر ضرورت هدیه دادن به یکدیگر در مناسبت‌های خاص تاکید و خاطرنشان کرد: هدیه مرد به زن او را عفیف می‌کند، البته بانوان نیز باید بدانند که کمیت هدیه از کیفیت ان باید ارزش بالاتری داشته باشد.
وی عدم رازداری زوجین را یکی از آسیب‌های زندگی و یکی از پنج علت طلاق‌های در کشور دانست و بیان داشت: زوجین مصداق لباس یکدیگرند و باید رازها را در چارچوب خانه نگه دارند.
ادب و غضب کنار هم جمع نمی‌شود
این مشاور خانواده با تاکید بر این موضوع که همسران باید از عیب‌های هم چشم پوشی کنند، خاطرنشان کرد: زمانی که زوجین با یکدیگر مشاجره می‌کنند هیچگاه در حین عصبانیت داد نزنند؛ چراکه ادب و غضب کنار هم جمع نمی‌شوند.
حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به این‌که گره‌های زندگی را با دستان خودتان باز کنید، ادامه داد: در صورت پیش آمدن خصومتی با یکدیگر حرف بزنید، در کنار هم غذا بخورید و به یکدیگر محبت کنید، هر بار گره زندگیتان به دست دیگران افتاد آن را رها نکنید و در شرایطی که طرف مقابلتان مقصر است گذشت کنید تا دعوا خاتمه یابد.
وی بر داشتن صبر زیبا حین مشکلات تاکید و تصریح کرد: صبوری زشت در نظر امام صادق(ع) به معنای صبر توام با سرزنش است و عده ای گرچه صبر دارند اما برای آینده نقشه طراحی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار