استاندارگفت؛
استاندارایلام گفت؛ ایران اسلامی هم اکنون در بسیاری از رشته های با فناوری بالا حرف های بسیاری برای گفتن دارد و جوانان این مرز و بوم در رشته هایی همچون انرژی هسته ای ، فناوری های نانو ، سد سازی و صنعت مترو کشور را به خودکفایی رسانده اند.
کد خبر: ۳۹۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 09 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛، محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در آیین تجلیل از نخبگان و سرآمدان برتر شاهد و ایثارگر استان ایلام اظهار کرد: امروز شور ، نشاط ، امید و تعهدی که در میان نخبگان شاهد و ایثارگر مشاهده می شود، نوید بخش آینده ای روشن برای ایران اسلامی است که با خون پاک پدران این عزیزان به این مرحله از اقتدار و صلابت رسیده است.
 
وی افزود: فرزندان شهدا و ایثارگان در عرصه های مختلف علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی حضور فعالی دارند که نشان از تعهد آنان نسبت به آرمان های نظام و انقلاب دارد و باید بتوانیم از این ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه کشور استفاده کنیم.
 
استاندار ایلام یادآور شد: بسیباری از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با وجود آنکه تحصیلات علمی و آکادمیک نداشتند، ولی دست به نوآوری ها و خلاقیت هایی برای اداره نیازهای جنگ می زدند که تحسین برانگیز بود و امروز نیز فرزندان این عزیزان بخوبی توانسته اند راه پدران پرافتخار خود را ادامه دهند.
 
مروارید تاکید کرد: امروز نیز بر همه مردم و مسئولان واجب است با تاسی به آرمان ها و اهداف بلند شهیدان و جامعه ایثارگران تلاش کنند کشور را از وابستگی در عرصه های مختلف رها کرده و به سوی توسعه و پیشرفت رهنمون کنند.
 
وی اضافه کرد: ایران اسلامی هم اکنون در بسیاری از رشته های با فناوری بالا حرف های بسیاری برای گفتن دارد و جوانان این مرز و بوم در رشته هایی همچون انرژی هسته ای ، فناوری های نانو ، سد سازی و صنعت مترو کشور را به خودکفایی رسانده اند.
 
استاندار ایلام با اشاره به وجود نیروهای نخبه ایثارگر در استان از آمادگی مسئولان برای حمایت مادی و معنوی از این افراد خبر داد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این آیین گفت: امروز بخش زیادی از نخبگان کشور متعلق به جامعه ایثارگری هستند که تحقق این امر نتیجه زحمات و صبوری هایی مادران شهدا و ایثارگران برای تربیت فرزندانی متعهد و متخصص است.
 
سلیمان رستمیان افزود: این همایش نیز در راستای تجلیل از مقام شهیدان و ایثارگران ، آشنایی متقابل جامعه نخبگان ایثارگر با مدیران اجرایی ، فراهم کردن بستر برای مشارکت نخبگان ایثارگر در تصمیم گیری های اجرایی و به نمایش گذاشتن آثار ، ابتکارات ، ظرفیت های علمی و تحقیقاتی نخبگان ایثارگر است.
 
وی یادآور شد: در استان ایلام 183 نفر واجد شرایط حضور در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر هستند که از این تعداد 117 نفر مرد و 66 نفر زن هستند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تاکید کرد: این افراد دز زمینه های مختلف علمی ، قرآنی ، هنری و ورزشی برگزیده شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار