رییس انجمن صنفی مهندسان برق:
رییس انجمن صنفی مهندسان برق گفت: یکی از موضوعات مغفول مانده در رشد صنعت و تکنولوژی، توجه به مقوله محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی است که باید در اولویت‌های اصلی مهندسان در ارائه طرح‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، مهندس محمدرضا کیانمهر، رییس انجمن صنفی مهندسان برق و الکترونیک استان قزوین در جشن روز مهندسی برق که در تالار شهدا جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: مهندسان با شناخت بهتر قوانین هستی و بکارگیری دانش و فناوری، نیازهای امروز و فردای جامعه را پاسخ داده و برای ساختن زندگی بهتر ساکنان زمین تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به واقعه تاسف انگیز ساختمان پلاسکو افزود: گاهی برخی از جوانب کار از دید مهندسان پنهان می‌ماند که نتایج زیان آوری را برای بشر رقم می‌زند.

وی ادامه داد: توجه به سیستم اعلام دود در حوادث آتش‌سوزی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، شاید اگر این امر در فاجعه پلاسکو مورد توجه قرار می‌گرفت از شدت خسارت در ثانیه‌های اول کاسته می‌شد.

رییس انجمن صنفی مهندسان برق استان قزوین یادآوری کرد: یکی از موضوعات مغفول مانده در رشد صنعت و تکنولوژی، توجه به مقوله محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی است که باید در اولویت‌های اصلی مهندسان در ارائه طرح‌ها قرار گیرد.

کیانمهر با اشاره به  انتخاب شعار هفتمین مراسم بزرگداشت روز مهندسی برق تحت عنوان ” انرژی‌های پاک و تجدید پذیر” تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های پاک همچون انرژی خورشید، باد و غیره ضرورت بسیار دارد.

این مسوول تاکید کرد: اگر نیازهای صنعت و تکنولوژی را از طریق طبیعت برطرفمی‌کنیم باید این سرمایه ارزشمند ملی که حق آیندگان است نیز احترام گذاشت.

وی در خاتمه گفت: کارشناسان معتقدند که جایگزینی انرژی‌های پاک به خصوص انرژی خورشیدی برای کشور ما به خاطر ارزش افزوده‌ای که به همراه دارد اقدامی موثر است و از طرفی امنیت انرژی کشور را در درازمدت افزایش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار