همزمان با فرارسیدن چهارشنبه آخر سال صورت گرفت
مسؤول آتش‌نشانی شهر اقبالیه گفت: همزمان با فرارسیدن چهارشنبه آخر سال کارگاه آموزشی با عنوان ایمنی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری ویژه کودکان و دانش‌آموزان در شهر اقبالیه برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمد گروسی در جلسه ستاد پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال که در سالن جلسات سازمان آتش‌نشانی شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال علاوه بر ایجاد شور و شعف میان کودکان، نوجوانان و جوانان، نگرانی‌هایی در خصوص برگزاری جشن چهارشنبه پایان سال و استفاده از مواد محترقه گریبان‌گیر مسؤولان و خانواده‌ها می‌شود که این نگرانی‌ها نتیجه بی‌احتیاطی‌ها در گذشته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه مسؤولان و خانواده‌ها در روزهای منتهی به پایان سال موضوع استفاده از مواد محترقه و آتش‌بازی‌هایی است که گاهی خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد.

مسؤول آتش‌نشانی شهر اقبالیه با بیان اینکه یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقا سطح آگاهی مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر است، ادامه داد: معلومات، آگاهی‌ها، نگرش، اعتقادات و باورهای افراد در مورد هر موضوعی نظیر حوادث چهارشنبه‌سوری زمینه‌ساز پیشگیری از آثار سو این حوادث می‌شود؛ این عوامل در فرد ایجاد انگیزه می‌کند تا رفتار خود را تغییر دهد و از بروز این حوادث جلوگیری کند.

گروسی تصریح کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری در بدو امر خوشایند کودکان و نوجوانان نباشد چراکه محدودیت‌هایی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش به کودکان با موضوعات مربوط به ارتقا سلامت خاطرنشان کرد: از جمله این موضوعات آموزشی موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادثی همچون آخرین چهارشنبه سال بوده که بی‌شک با سهیم شدن کودکان در این امر مهم این گروه سنی به درک بهتری از مفاهیم مربوط به ارتقا سلامت دست پیدا می‌کنند.

مسؤول آتش نشانی شهر اقبالیه یادآور شد: در این زمینه همزمان با فرارسیدن چهارشنبه آخر سال کارگاه آموزشی با عنوان ایمنی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری ویژه کودکان و دانش‌آموزان در شهر اقبالیه برگزار شد.

گروسی مطرح کرد: اگر کودکان در قبال سلامتی خود و جامعه احساس مسؤولیت کنند در آینده هم شهروندان خوبی برای جامعه خواهند بود؛ در واقع از مهم‌ترین و مطلوب‌ترین ابعاد مشارکت اعضای جامعه در این زمینه، مشارکت دادن دانش‌آموزان و کودکان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار