شهردار کرمان با اشاره به اینکه پراکندگی فضای سبز در شهر کرمان مطلوب نیست، گفت: برای رفع این مشکل ساخت ۲۰ بوستان در دستور کار است.
کد خبر: ۳۹۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 14 March 2017
 علی بابایی دوشنبه شب در آیین افتتاح پارک فیروزه در منطقه دو شهر کرمان با اشاره به سرانه‌ ۱۷ متری فضای سبز در شهر کرمان گفت: اگرچه سرانه‌ فضای سبز در شهر کرمان مطلوب است، اما پراکندگی فضای سبز مناسب نیست.

علی بابایی افزود: سرانه‌ فضای سبز در منطقه‌ چهار ۳۰ متر و در منطقه دو سه متر است؛ بنابراین، برای افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه، ساخت ۱۰ پارک در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به برنامه‌ ۱۰ شب ۱۰ افتتاح گفت: هم‌اکنون، ۲۰ بوستان در منطقه‌ دو ساخته شده که طی ۱۰ شب افتتاح خواهند شد.

شهردار کرمان با اشاره به ساخت بوستان‌های فیروزه، رادیو، کتاب، تمدن، حرکت، مالیات، بیهقی، حجاج و آب‌نمای موزیکال در منطقه دو گفت: امیدواریم با افتتاح این پارک‌ها، بخشی از خلأ فضای سبز این منطقه پُر شود.

بابایی افزود: شهرداری کرمان ساخت ۲۰ بوستان را در نقاط مختلف شهر برنامه‌ریزی کرده که ۱۳ بوستان تا عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بوستان ۱۰۰ هکتاری پدر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بوستان‌های شهر کرمان، در محدوده‌ کوه‌های تندرستون، در دست ساخت است که فاز اول آن به متراژ ۱۲ هکتار تا هفته‌ آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کرمان همچنین به راه‌اندازی ناحیه‌ سه شهرداری در محدوده شهرداری منطقه دو اشاره کرد و گفت: به‌زودی این ناحیه‌ی شهرداری در شهرک الغدیر راه‌اندازی می‌شود تا ضمن رفع مشکلات شهروندانِ ساکن در شهرک‌های الغدیر، شهرداری و الهیه، به توسعه و بالندگی این بخشِ مهم از شهر کمک کند.

بابایی افزود: امیدواریم با مشارکت مردم، بتوانیم خلأ عدم توسعه‌یافتگی شهر کرمان را پُر کنیم.

لازم به ذکر است، با حضور شهردار کرمان، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، تعدادی از مدیران شهرداری و اهالی محل، بوستان دو هزار و ۵۰۰ مترمربعی فیروزه در خیابان یاس واقع در شهرک الغدیر، افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار