رئیس جهادکشاورزی مشهدخبرداد:
رئیس جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اینکه توزیع موادغذایی پرمصرف و اساسی در بازار مشهد ویژه شب عید از 10 روز گذشته آغاز شده است گفت: برنج سفید خارجی با قیمت مصوب پایه 2 هزار و 800 تومان، شکر 2 هزار و 850 تومان و مرغ منجمد برای مشهد 5 هزار و 800 تومان در بازار توزیع شده است.
کد خبر: ۳۹۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 14 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقلاز خبرگزاری  فارس، ابوالفضل عباس پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات جهادکشاورزی مشهد با اشاره به اینکه توزیع موادغذایی پرمصرف و اساسی در بازار مشهد ویژه شب عید از 10 روز گذشته آغاز شده است، اظهار داشت: برنج سفید خارجی با قیمت مصوب پایه 2 هزار و 800 تومان، شکر 2 هزار و 850 تومان و مرغ منجمد برای مشهد 5 هزار و 800 تومان در بازار توزیع شده است.
وی ادامه داد: 70 تا 75 درصد خرید میوه شب عید به بازار مشهد اختصاص دارد که قیمت گذاری آن هم‌زمان با 25 اسفند ماه امسال صورت می‌گیرد.
رئیس جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: در سال گذشته سیب با قیمت مصوب پایه یک هزار تومان و پرتقال با قیمت مصوب پایه 3 هزار تومان در بازار شب عید مشهد توزیع شد.
عباس پور در خصوص آمار مربوط به محصولات زراعی در سال 94- 95 متذکر شد: در گروه غلات، گندم در محصول آبی 13 هزار هکتار و جو 14 هزار و 500 هکتار بوده و در بخش دیم، گندم 4 هزر و 300 هکتار، جو 12 هزار هکتار و چغندرقند 659 هکتار گزارش شده است.
وی با اشاره به خسارت ناشی از سرمازدگی در برخی مناطق مشهد بیان کرد: این امر سبب سرمازدگی و آسیب به 757 هکتار شد که از نظر اعتبار، 308 میلیارد ریال خسارت مذکور محاسبه شده است.
مدیر جهادکشاورزی مشهد با اشاره به خسارت 3 هزار و 295 تن محصول خسارت دیده کشاورزی در باغات مشهد گفت: علاوه بر خسارت 32 درصد زمین‌های زیرکشت زراعی در بخش زراعت، 23 هزار و 844 تن از محصولات کشاورزی در این بخش خسارت دیده‌اند.
عباس پور با اشاره به اجرای سیستم‌های آبی تحت فشار در حوزه کشاورزی مشهد از یک هزار و 800 هکتار تعیین شده برای آن یادآور شد: از جمله فعالیت‌های مهم امسال، توسعه گسترش گلخانه‌ای با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به ویژه در اطراف کشف رود است و علاوه‌براین، توسعه کاشت محصولات زراعی در کمربند سبز مشهد با هدف جلوگیری از ریزگردها همراه با ایجاد تصفیه‌خانه‌هایی مجزا برای هر کدام از گلخانه‌های موجود در کشف رود به جز تصفیه خانه اصلی در این منطقه بوده که می‌تواند آب شرب مناسب برای آبیاری محصولات کشاورزی را فراهم کند.
وی با ابراز خرسندی نسبت به کنترل کامل بیماری آنفولانزای مرغی در خراسان رضوی متذکر شد: در دوران شیوع این بیماری، دو واحد پرورش مرغ و کبک به دلیل شیوع این بیماری منهدم شدند.
رئیس جهاد کشاورزی مشهد در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای رفع تصرفات اراضی افزود: امسال 95 فقره پرونده کیفری و 78 فقره پرونده حقوقی در این خصوص مورد پیگیری قرار گرفته است.
عباس پور بیان کرد: در جهان 19 کیلوگرم ماهی مصرف می‌شود که این میزان در خراسان رضوی به 6 کیلوگرم می‌رسد بنابراین جهادکشاورزی این استان به دنبال ایجاد بازار شیلات و پارک آبزیان همراه با برگزاری جشنواره طبخ غذا با ماهی و میگو بوده تا مردم را علاوه بر آشنایی با انواع پخت آبزیان، به مصرف این ماده غذایی ارزشمند و مناسب برای سلامتی تشویق کند.
وی زمان برگزاری جشنواره مذکور همراه با افتتاح بازار و پارک آبزیان را دهه سوم فروردین 96 اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار