جشنواره‌ی نوروزی هر سال به مناسبت آغاز سال جدید از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درسایر کشورها به صورت همزمان با اعزام گروه های موسیقی،طنز و هنری جشن نوروز را گرامی میدارند.
کد خبر: ۳۹۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 19 March 2017

به گزارش تابناک : اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد که اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشوربا مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های ایران و مؤسسه هنرهای معاصر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری در کشورهای مختلف جهان جشنواره نوروزی سال ۱۳۹۶در سایر کشورها نیز به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

این جشنواره که هر سال به مناسبت آغاز سال جدید از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به اجرا در می‌آید، در سال ۱۳۹۶ نیز برای تعدادی از کشورهای ایرانی‌نشین برنامه‌ریزی شده و بر اساس آن اعزام ۲۸ گروه موسیقی، طنز، فرهنگی و هنری و مجری، به ۳۱ کشور از جمله سوئد، دانمارک، فنلاند، نروژ، بوسنی، آفریقای جنوبی، فیلیپین، قزاقستان، تایلند، فیلیپین، آذربایجان، هند، ترکیه، روسیه و ... انجام می‌شود.

اداره‌کل ایرانیان خارج از کشور با ارسال اقلام فرهنگی نوروزی و حمایت از برگزاری جشن نوروز در دیگر کشورها، تلاش کرده تا زمینه بهره‌برداری و برگزاری جشن‌های متنوع ویژه این ایام را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم کند. رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف و همچنین تعدادی از سفارتخانه‌های کشورمان در اجرای هر چه با شکوه‌تر این برنامه‌ها همکاری دارند.

گروه‌های موسیقی اعزامی از سوی این اداره‌کل در برنامه‌های ویژه غیرایرانیان نیز در کشورهای مورد نظر به اجرای برنامه‌های متنوع خواهند پرداخت.



منبع : مهر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار