مدیر آموزش و پرورش کاشمر از خسارت 128 میلیارد ریالی زلزله اخیر به فضای اداری و آموزشی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶ 27 May 2015
ایرج سعادتمند در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش کاشمر در سال‌جاری اظهار کرد: زلزله 5.2 ریشتری بامداد چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه امسال منجر به ایجاد شکاف بزرگی در ساختمان شماره یک اداره آموزش و پرورش کاشمر شد به طوری که با توجه به واقع شدن بایگانی اداره در طبقه دوم این ساختمان، ملزم به تخلیه هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ساختمان به طوری است که امکان تعمیر و بازسازی آن وجود ندارد، گفت: برای تخریب و احداث بنای جدید نیازمند اعتبار 12 میلیارد ریالی هستیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس سطح شهرستان به دلیل فرسوده بودن در این زلزله دچار ترک خوردگی و آسیب شده اند و چاره‌ای جز تخریب و نوسازی آنها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای احداث 15 مدرسه خسارت دیده از زلزله 116 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی نیروی انتظامی، پلیس راهور، سازمان حمل و نقل شهرداری و کمیسیون حمل و نقل شورای شهر کاشمر در راستای ساماندهی و نظارت بر سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری افزود: خوشبختانه با فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام شده در این ارتباط بیش از 90 درصد مشکلات سرویس مدارس با ساماندهی خودروها و رانندگان برطرف شده است؛ به طوری که در حال حاضر 375 نفر پس از طی مراحل قانونی موفق به اخذ مجوز برای فعالیت در حوزه سرویس مدارس شدند.

سعادتمند با اشاره به فرا رسیدن 14 خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل برگزاری زیارت عاشورا، همایش تبیین اندیشه‌های امام، گلباران تمثال امام و اعزام همکاران فرهنگی برای شرکت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی در تهران در دستور کار قرار گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار