مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی مازندران عدم انتخاب استان‌های سردسیر در ایام نوروز، وضعیت جوی و وقوع سیل و وجود ریزگردها در جنوب را از جمله دلایل توجه بیشتر مسافران به استان مازندران برشمرد.
کد خبر: ۴۰۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 30 March 2017

 «دلاور بزرگ‌نیا» در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی تسهیلات سفر نوروزی مازندران، با بیان این‌که 54 اقامتگاه‌ بوم‌گردی در استان دارای مجوز هستند، اظهار کرد: برخی از این اقامتگاه‌ها تا خرداد نیز ثبت‌نام دارند که این امر جدای از روستاگردی بوده و تاکنون بیشتر از یک میلیون نفر اقامت روستایی اعلام شد.

وی با سپاس از اصحاب رسانه، تعداد خبرهای مرتبط با ایام نوروز در مازندران را تا 8 فروردین یک هزار و ۱۴ خبر عنوان کرد و افزود: سال گذشته مجموعه خبرهای منعکس شده در سه جلد جمع‌آوری شد و نیز سال جاری میز رسانه به گونه‌ای طراحی شد تا همه علاقمندان از آن استفاده کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، با اشاره به ارتقای فرهنگ سفر در سال جاری، گفت: بسیاری از مسافران از طریق فضای مجازی یا سایت‌های اقامتگاه‌ها پیش‌ثبت‌نام کرده و برخی از مراکز رزرواسیون که در برخی شهرها تعداد آن تا 10 کیوسک نیز رسیده، استفاده شد.

بزرگ‌نیا، عدم انتخاب استان‌های سردسیر در ایام نوروز، وضعیت جوی و وقوع سیل و وجود ریزگردها در جنوب را از جمله دلایل توجه بیشتر مسافران به استان مازندران برشمرد.

وی، دلیل پایین بودن بار ترافیکی در خیابان‌ها را ناشی از کار خوب کمیته فرهنگی برشمرد و افزود: اجرای بیش از ۵۵ برنامه زنده موسیقی، نمایش‌های آیینی و وجود مراکز سرگرمی و تفریحی موجب شده تا با وجود باران، اوقات فراغت مسافران پر شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به رتبه اول مازندران در تعداد مسافران در سطح کشور و فاصله معنادار مازندران نسبت به خراسان و گیلان، گفت: بیش‌ترین مسافران مازندران از استان‌های اردبیل، خراسان و تهران بوده و امسال حضور خودروها با پلاک جنوب کشور نیز چشمگیر بوده ‌است.

بزرگ‌نیا با اشاره به این‌که در روستاهای هدف گردشگری اولویت هزینه‌ برای زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: منعی برای صدور پروانه برای دیگر روستاها وجود ندارد و همه روستاهای با قابلیت جذب گردشگر با حفظ بافت روستایی و فرهنگی و با زنده نگه داشتن آیین‌های خود می توانند به افزایش جذب گردشگر اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار