مدير كل راه آهن استان مركزي؛
تابناک مرکزی: مدير كل راه آهن استان مركزي گفت: ٢٥ فروردین یک قطار گردشگری با ٤٧ مسافر از کشورهای مختلف آمریکا، اروپا و آسيا ميانه راس ساعت ٢١:٣٠ به اراک می‌رسد.
کد خبر: ۴۰۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 07 April 2017

 به گزارش تابناك مركزي، جلال الدين كوكنار مدير كل راه آهن استان مركزي در كنفرانس مطبوعاتی شورای حمل و نقل استان كه در اداره كل هواشناسي استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد از ورود يك قطار گردشگري به راه آهن اراك كه مقصد شوش دارد خبر داد و اظهار داشت: ٢٥ فروردین یک قطار گردشگری با ٤٧ مسافر از کشورهای مختلف آمریکا، اروپا و آسيا ميانه راس ساعت ٢١:٣٠ به اراک می‌رسد.

وي در ادامه از جابجايي ٣٢ هزار نفر مسافر توسط راه آهن در ايام اجراي طرح نوروزي خبر داد و تصريح كرد: در طي اجراي ستاد نوروزی که از ٢٥ اسفند ٩٥ تا ١٥فروردین ٩٦ بود ٣٢هزار نفر مسافر توسط راه‌آهن جابه‌جا شده‌اند که دو هزار نفر از ایستگاه شازند، ٢٠ هزار نفر آن از ایستگاه اراک بوده است و  ١٠ هزار نفر از ايستگاه ديگر كه به نسبت سهم ورودي و خروجي ايستگاه اراك  هر كدام ١٠هزار نفر بوده است.

كوكنار لازمه پيش فروش بلیت قطارهای راه‌آهن استان را اتمام قطارهای نوروزی بيان و خاطرنشان ساخت: در سال ٩٥ حدود  ٥٠٠هزار نفر مسافر، پنج میلیون تن بار و ١٧ هزار و ٣٩٩ واگن مازوت جهت صادرات به سمت بندر امام خمینی (ره) و بندر عباس توسط راه‌آهن استان جابه‌جا شده است.

وي افزود: تاخیر حرکت قطارهای استان در سال گذشته دو دقیقه بوده که امسال کاهش یافته و به زیر صدم ثانیه رسیده است.

مديركل راه آهن استان مركزي برقی کردن قطار قم به اراک را یکی از طرح هاي مهم سال ٩٦ كه كارهاي مقدماتي در آن برنامه توسعه ششم ديده شده است عنوان و تصريح كرد: به همين منظور توافقنامه‌ای برای فایناس انجام شدن آن با راه‌آهن ایتالیا انجام شده که اگر اجرایی شود مدت زمان سفر از اراک به تهران 75 دقیقه می‌شود و در صورت فراهم كردن و بستر سازي شرایط لازم در مدت چهار سال با بر آورد هزينه هفتصد ميليارد تومان اجرایی مي شود.

وي دو خطه شدن خط راه‌آهن از طریق بخش خصوصی كه نزديك به پانصد ميليارد تومان هزينه دارد را از ديگر طرح هاي مهم خواند و افزود: بحث قطارهای حومه‌ای به سمت مهاجران و شهر امیرکبیر از ديگر طرح هاي مهم به شمار مي آيد كه به همين منظور قطار حومه‌ای مهاجران سال گذشته کلنگ زده شده و 12 کیلومتر از 25 کیلومتر خط آن باقی مانده که لازم است مسير باقي مانده توسط كارشناسان بررسي شود و با تسريع در انجام تملک اراضی، انتخاب مسیر و واگذاری اعتبارات انجام می‌شود.

كوكنار در پايان با اشاره به بستر موجود شهر اميركبير و استفاده از طرح دوخط تصريح كرد: اگر خط مجزا بخواهد ١٢كيلومتر راه نزديك تر خواهد شد كه لازم است تملك اراضي و احداث زيرسازي و روسازي صورت گيرد.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار