رئیس پلیس فتا کرمان گفت:طبق قانون در شبکه های مجازی حق هیچ گونه درج آگهی و مطالب علیه نامزدهای انتخاباتی وجود ندارد و اگر این امر صورت گیرد توسط پلیس فتا این مسئله پیگیری و رصد می شود.
کد خبر: ۴۰۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 17 April 2017
امین یادگارنژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: پلیس برای امنیت روانی شهروندان نیاز به حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان بازوهای پرتوان خود دارد.

وی افزود: تا زمانی که اطلاع رسانی شفاف و هم راستا با موضوع تامین امنیت جامعه در دستور کار رسانه ها قرار داشته باشد می توانیم بگوییم پلیس راحت تر به اهداف از پییش تعیین شده خود دست پیدا می کند.

یادگار نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر مخلان و مجرمان نظم و امنیت هر روز ابعاد جدیدی از جرم را به نمایش می گذارند، عنوان کرد: هم اکنون بسیاری از جرائم به سمت فضایی مجازی هدایت شده است، فضایی که هنوز بسیاری از مردم آشنایی چندانی با آن ندارند و مجرمان از این مسئله سوء استفاده می کنند و اقدام به کلاهبرداری، هتک حرمت کرده و سازماندهی سایر جرائم را انجام می دهند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد: فرهنگ سازان سایبری، از جمله خبرنگاران، اصحاب رسانه ها و خبرنگاران برای اینکه مردم خود پلیس خود باشند و بتوانند مجرمان را در این فضا برای اهداف خودشان ناکام بگذارند بسیار حائض اهمیت هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه ما در سال جاری کشف حداکثری پرونده های ارجاعی به پلیس فتا است، بیان کرد: در نظر داریم با استفاده از افزایش سطح علمی و پلیسی و شناسایی روش های نوین کشف جرائم و با اشرافیت به شگردهای جدید مجرمان تمامی تلاش خود برای کشف حداکثری پرونده های اجرایی سالی جاری را نجام دهیم.

یادگار نژاد عنوان کرد: کاهش بازه زمانی کشف پرونده ها، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری دوره های آموزش سایبری برای ارتقاء فرهنگ سایبری و سواد مجازی با همکاری نهادها و سازمان های دولتی، نظارت دقیق بر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی از جمله برنامه های پلیس فتا استان کرمان در سال جاری است.

وی تصریح کرد:  راه اندازی آزمایشگاه شبکه در حوزه هک و نفوذ و با توجه به انتخابات رصد و پایش فعالیت های داوطلبان انتخاباتی و جلوگیری از هر گونه فعالیت های غیرقانونی از مهمترین اقدامات پلیس فتا در سال جاری است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان بیان داشت: برابر ماده ۷۴ قانون انتخابات، نامزدها و طرفداران آن صرفا باید برنامه های خود را اعلام کنند و ارائه گزارش های خلاف واقع ممنوع است.

یادگار نژاد گفت: طبق ماده ۷۴ قانون در شبکه های مجازی حق هیچ گونه درج آگهی و مطالب علیه نامزدهای انتخاباتی وجود ندارد و اگر این امر صورت گیرد توسط پلیس فتا این مسئله پیگیری و رصد خواهد شد.

وی تصریح کرد: از مجموع پروندهای که به پلیس فتا از نوع یک، دو و سه که به پلیس فتا ارجاع شده ۱۰۰ درصد جرائم با ظرفیت خوبی که در پلیس فتا استان کرمان موجود بوده کشف شده است.   

 یادگار نژاد عنوان کرد:  ۲۵ درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، رتبه دوم  کلاهبرداری اینترنتی با ۱۶ درصد همچنین هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۹.۲ درصد و سایر جرایم با ۳۷.۸ درصد جرائم سایبری استان کرمان را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: ۲۰ درصد مجرمان جرائم سایبری و فضایی مجازی زن و  ۸۰ درصد مرد بوده اند و بالغ ۵۲۵ نفر در طول سال گذشته شناسایی، احضار یا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

  یادگار نژاد در خصوص گروه سنی متهمان جرائم سایبری افزود: ۹ درصد آنها زیر ۱۷ سال، ۳۱ درصد بین  ۱۸ تا ۲۵ سال و ۶۰ درصد بالای ۲۶ سال را به خود اختصاص دادند.

 رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: ارزش ریالی پرونده های کشف شده بالغ بر دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

یادگارنژاد  گفت: انگیزه های متهمان در ارتباط با جرائم سایبری به ترتیب عبارتند از کسب منابع مالی، انگیزه های ضد اخلاقی، انتقام جویی حسابها، رقابت های شغلی، سرگرمی، کنجکاوی و اثبات توانایی بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار