آیین 'شبی با فرهنگ و هنر ایرانی' در تالار اجتماعات شهرداری 'دیونیسی و دروسییای' واقع در شمال شهر آتن برگزار گردید.
کد خبر: ۴۱۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 29 April 2017
به گزارش تابناک : از آتن، 'کوستاس ماداس' معاون شهرداری منطقه دینویسی و دروسییا دیشب (جمعه شب) در گشایش این آیین که به همت و تلاش رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری این شهرداری برگزار شد، گفت: ایران تمدنی غنی و بسیار مهم دارد که نقش مهمی در زندگی بشری ایفا کرده است.
وی با اشاره به روند توسعه فعالیت های فرهنگی در طول تاریخ ایران و بخصوص در چند دهه اخیر نیز تصریح کرد: ایرانیان بر اساس تاریخ و تمدن دیرینه خود، همیشه برای حفظ سنت های خود و عرضه آن تلاش کرده اند که در سه دهه اخیر بر این تلاش ها افزوده اند.
ماداس گفت: مخاطب امشب با دیدن نمایشگاه، صنایع دستی و کتابهایی که تدرک دیده است و با مشاهده فیلم ایرانی'یک حبه قند' با گوشه ای از دریای فرهنگ ایران زمین آشنا خواهم شد.
'علی محمد حلمی' رایزن فرهنگی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و یونان نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تلاش های فراوانی برای توسعه فرهنگ و هنر سنتی کشورمان صورت گرفته و امشب شما عزیزان و مردم فرهنگ دوست یونان با شاهد گوشه ای از این هنر ایرانی آشنا خواهید شد.
وی افزود: ایران و یونان دارای بیش از دوهزار و 500 سال تاریخ و تمدن و رابطه هستند و این خود گنجینه ای اعظیم برای نسل حاضر این دوکشو رمتمدن می باشد که می تواند به عنوان محوری برای توسعه روابط دو جانبه دو کشور ایران و یونان برای آشنایی با فرهنگ های غنی یکدیگر مورد بهره برداری قرار گیرد.
حلمی گفت: نقش فرهنگ ها در تمام زمینه و بخصوص در رفع سوء تفاهم ها، ایجاد زمینه آشنایی با ملت های دیگر، حتی توسعه روابط اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کند، بنابراین سرمایه گذاری در بخش فرهنگ در واقع سرمایه گذاری اساسی برای رشد و توسعه دیگر زمینه های می باشد.
رایزن فرهنگی ایران ادامه داد: فرهنگ ها و تمدن های کهن و غنی می توانند با ارائه دیدگاه های بشردوستانه خود و رفع سوء تفاهم ها، زمینه تعامل بین ملت ها را فراهم آورند، روابط خانوادگی و اجتماعی را تقویت و حفظ کنند و بدین ترتیب در نفی افراط گرایی نقش داشته باشند.
در ادامه فیلم یک حبه قند برای مدعوین به نمایش گذاشته شد و تعداد زیادی از کتابهای ترجمه شده به زبان یونانی به آنان اهدا گردید .
شهردار دیونیسی و دروسییای آتن به علت استقبال خوب و بی نظیر مردم، خواسته است که نمایشگاه صنایع دستی برای مدت 10 روز در این محل باقی بماند و در صورت امکان در هفته های آتی نیز فیلم های دیگری از ایران به نمایش گذاشته شود و در پایان معاون شهرداری لوح تقدیری را به پاس همکاری در برگزاری این شب هنری ایران، به رایزنی فرهنگی ایران اهدا کرد.




منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز ، آتن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار