رییس شورای اسلامی شهر قزوین:
ییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورای شهر ضربه‌گیر مسوولان دولتی هستند؛ مردم مطالبات خودشان را از شورا می‌خواهند تا بتوانند از این طرق مشکلات را به گوش مسئولان اجرایی و دولتی برسانند.
کد خبر: ۴۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 30 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین روز گذشته با حضور اعضای این پارلمان شهری و جمعی از خبرنگاران در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

فرج الله فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین در این جلسه با اشاره به فرارسیدن ۹ اردیبهشت ماه با عنوان روز ملی شوراها اظهار کرد: شورای شهر یک نهاد جمعی و تصمیم گیرنده و مبتنی بر خدمتگزاری به شیوه مستقیم و در مقیاس مدیریت محلی است.

وی ادامه داد: تاسیس شورای شهر در سال ۱۳۷۸، نمونه بارزی از توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی است .

این مسئول اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان یک حلقه واسط بین مردم و دولت از زمان شروع فعالیت خود با فراز و نشیب هایی همراه بود که متاسفانه پیگیری مطالبات مردمی در برخی از امور شهری هنوز محقق نشده است.

فصیحی رامندی با اشاره بر این که شورا یک نهاد تاثیرگذار در مدیریت محلی و منطقه‌ای است، تاکید کرد: قرار گرفتن این نهاد در تنگناهای مختلف سبب شد تا همیشه این جمله را یادآوری کنیم که شورا ضربه‌گیر مسئولان دولتی است.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: مردم ابتدا مطالبات خود را از شوراها می‌خواهند تا از این طریق به گوش و دست مسئولان اجرایی و دولت برسانند.

وی افزود: اگر خدمات و وظایف شورا در طول این ۱۸ سال را بررسی کنیم، خواهیم دید که در زمینه های عمرانی و آبادانی گام های موثری برداشته شده است.

فصیحی رامندی، شورای شهر قزوین را مجموعه‌ای موفق در راستای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دانست و افزود: این شورا در طول دوره چهارم خود توانست ارتباط تنگاتنگی با مجموعه مدیریت شهری برقرار نماید.

در ادامه این مراسم اصلاح دو لایحه در دستورکار شورا قرار گرفت که به شرح زیر است؛

تخصیص صدور مجوز هزینه بیش از ۵۰ درصد در پروژه آسفالت معابر موجود در حوزه شهری از جمله کمربندی نسیم شمال، بلوار صنعت ، بلوار ابوترابی و… که بصورت مشترک با وزارت راه و شهرسازی صورت پذیرفت.

دومین لایحه مرتبط با کارفرمای احداث سرویس بهداشتی در منطقه تپه نورالشهدای قزوین بود که مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت.
به موجب این لایحه با توجه به توافق پیمانکار، مقرر شد تا اضافه هزینه صورت گرفته در احداث این پروژه در مقابل هزینه تفکیک آن به صورت تهاتر اعلام رای صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار