محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل سازمان استاندارد استان کرمانشاه گفت: پلمپ شدن برخی از آسانسورهای مسکن مهر در شهرکرمانشاه و شهرستان ها با دستور دستگاه قضایی بوده است، که هنگام نصب آسانسورها از سوی پیمانکاران استاندارد سازی نشده است.
کد خبر: ۴۱۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 01 May 2017
محمود رضا نیازی امروز در گفتگو با خبرنگار  تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: هیئت مدیره ی برخی ازمجتمع های  مسکن مهر در شهرستان ها به خاطر عدم پرداخت هزینه برای استاندارد سازی آسانسورها اقدام به ایمن سازی آنها نکرده که با وجود تذکرات کارشناسان سازمان استاندارد، از سوی دستگاه قضایی  آسانسورهای غیر استاندارد پلمپ شدند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی از مجتمع های مسکونی گواهی تاییدیه مبنی بر استاندارد  بودن آسانسورهاگرفته اند،  افزود: اما برخی از هیئت مدیره مجمتع های مسکونی مسکن مهر از  اخذ گواهی تاییدیه تا پایان کار ساختمان خودداری کرده اند،چراکه قبل از نصب آسانسور باید این گواهی  را دریافت می کردند و پس از بازرسی  کارشناسان که غیر استاندارد بودن آسانسورها تشخیص داده شد از سوی دادستانی اقدام به پلمپ آسانسورهای غیر استاندارد در مجتمع های مسکن مهر چند شهرستان از جمله شهرستان سرپل ذهاب شد.

مدیر کل سازمان استاندارد استان کرمانشاه اظهارداشت:کارشناسان استاندارد پس از بازدید از آسانسورها و تشخیص غیر استانداردبودن آنها، برای ایمن سازی آسانسورها چندین بار به هیئت مدیره مجتمع های مسکن مهر از جمله مسکن مهر شهرستان سرپل ذهاب، تذکر دادند ، اما آنان اقدام به استاندارد سازی نکرده و بنا به وظیفه ی سازمان استاندارد با حکم دستگاه قضایی، آسانسورهای غیر استاندارد پلمپ شد.

نیازی اظهارداشت: شرکت های خصوصی که زیر نظر سازمان استاندارد هستند گواهی تاییدیه آسانسورهای استاندارد را صادر می کنند، و سپس شهرداری اجازه نصب آنها را می دهد وکارشناسان  سازمان استاندارد در این زمینه با بازرسی از آسانسورها استاندارد بودن آن را تایید می کنند. 

مدیرکل سازمان استاندارد استان گفت: هدف ما این است که در بازرسی در  نصب آسانسور در ساختمان ها،  برای جلوگیری از وقوع حادثه ی احتمالی، استاندارد سازی در آسانسورها برای حفظ سلامت افراد،صورت گیرد.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار