مدیرکل استاندارد استان بوشهر از کاهش تخلفات به دلیل نظارت و بازرسی مستمر این سازمان خبر داد و گفت: بوشهر قطب آزمایشگاه‌های استاندارد کشور است.
کد خبر: ۴۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 31 May 2015
تابناک بوشهر: محمدرحیم بهره مند پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: زمانی، بیش از ۸۰ درصد نازل‌های سوخت در شهرستان بوشهر دارای تخلف در عرضه به مشتری بودند اما با کنترل‌های اداره کل استاندارد در طول سال، این آمار تخلف به میزان چشمگیری کاهش داشته است.

وی با اشاره به تخلفاتی که سال های قبل در مصنوعات طلا وجود داشت، افزود: با خریداری دستگاه ایکس.آر.اف، امکان کنترل و نظارت بر استاندارد بودن مصنوعات طلا راحت تر شده است و به همین میزان نیز تخلفات در این زمینه با کاهش روبرو بوده که بر این اساس، سال گذشته تنها دو مورد تخلف منجر به پلمپ طلافروشی در سطح استان بوشهر داشتیم.

فعالیت ۴۷ آزمایشگاه استاندارد در استان بوشهر

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر قطب آزمایشگاه‌های استاندارد کشور است، از وجود بیشترین آزمایشگاه‌ها در این استان خبرداد و افزود: در حال حاضر آزمایش‌های دینام خودرو، ترموستات، رینگ، بوق خودرود و بسیاری آزمایش های دیگر فقط در استان بوشهر قابل انجام است.

بهره مند بیان کرد: اداره کل استاندار و تحقیقات صنعتی استان بوشهر دارای ۴۷ آزمایشگاه و ۸۰ پرسنل است که به همراه ۳۰۰ متخصص با مدارک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر در آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی بخش خصوصی، به انجام نظارت بر امور استاندارد در سطح استان مشغول هستند.

پلمپ کارگاه‌های مصالح ساختمانی فاقد پروانه استاندارد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آمار واحد های تولیدی فاقد پروانه استاندارد در استان بوشهر گفت: واحدهای تولیدات صنعتی استان، بدون استثنا در هنگام شروع کار پروانه استاندارد اخذ کرده اند زیرا در غیر این‌صورت، اجازه فعالیت ندارند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ادامه داد: اما تعدادی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی در استان فاقد پروانه استاندارد هستند که از ابتدای امسال تا کنون، با بیش از ۴۰ واحد تولید تیرچه بلوک فاقد پروانه استاندارد، برخورد شده و ضمن تعطیل شدن این کارگاه‌ها، مدیران آنها به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

بهره‌مند با ناکافی دانستن برخوردهای صورت گرفته با این قبیل واحدها از سوی مراجع قضایی، تصریح کرد: واحدهای تولید مصالح ساختمانی به دلیل عواقب استفاده تولیدات غیر استاندارد در واحدهای ساختمانی با حساسیت و کنترل بیشتری نظارت می‌شوند و کنترل بر بازار این محصولات، منجر به کشف سرنخ‌هایی از واحدهای تولیدی زیرزمینی در این خصوص شده و پیگیری برای برخورد با آنان ادامه دارد.

تدوین ۸۱ استاندارد ملی

وی با اشاره به اینکه در نظارت و بازرسی‌های انجام شده از برخی مراکز شیرینی متوجه تخلفاتی در این زمینه شدیم که فروشنده به جای شیرینی به مشتری، مقوا می‌فروخت زیرا حجم جعبه شیرینی آنان، بیش از حد استاندارد بود که با مشاهده این تخلفات، برخورد لازم با آنان صورت گرفت.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر ابراز داشت: در سال‌های گذشته، ۸۱ تدوین ملی توسط این دستگاه، انجام شده که این آمار در طول ۲ سال اخیر به ۱۸۲ مورد ارتقا یافته است.

بهره‌مند با بیان اینکه افزایش تدوین ملی در دو سال اخیر، نسبت به کل سنوات گذشته، ۲۷درصد رشد داشته است، افزود: استاندارد خرما از مرحله تولید تا مرحله بسته بندی بر اساس استاندارد جهانی کدکس در دستور کار اداره کل استاندارد استان بوشهر قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار