رئیس پلیس راه استان گفت: با همکاری تنگاتنگ پلیس راه و راهداری استان طرح ارتقای ایمنی راه های مورد تردد زائران اربعین در استان کرمانشاه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.
کد خبر: ۴۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 06 May 2017
طرح ارتقای ایمنی راه های اربعین در استان کرمانشاه در حال اجرا است 
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل اله شیری" اظهار کرد: هم اکنون در راههایی که پیش بینی می شود زیر بار ترافیکی اربعین قرار گیرد، نواقص نا ایمن کننده ای وجود دارد که می شود با کمترین هزینه آنها را رفع یا اصلاح کرد و بر ضریب ایمنی و خدمات دهی جاده ها افزود.

وی افزود: این نواقص یا در وقوع حوادث نقش دارند یا در تشدید آنها بعد از وقوع از جمله کمبود یا ناکارآمدی تابلو ها و علائم عمودی که بعضاً یا با محیط و وضعیت موجود برای پیام دهی همخوانی ندارند یا با سایر تابلوها و عوارض طبیعی و مصنوعی هم پوشانی دارند که تیم  کارشناسی مشترک پلیس راه و راهداری در حال شناسایی دقیق این نوع از نواقص برای اصلاح هستند. 

سرهنگ شیری خاطرنشان کرد: در بعضی از مقاطع جاده ها، پرتگاه ها و پلهای آبگذری و جود دارد که تا زمان نصب گاردریل استاندارد می توان با ایجاد خاکریز در موازات حاشیه جاده و پرتگاه و گوشه پل ها آنها را به منظور جلوگیری از سقوط خودروها ایمن تر کرد.

وی ادامه داد: در تصادفات اربعینی سالهای گذشته شاهد وجود نارسایی هایی بودیم که نه در وقوع حوادث بلکه در تشدید عوارض و ابعاد آنها نقش داشتند و نمونه آن علاوه بر پرتگاه ها و آبگذر ها، گاردیلهای غیر ایمن بودند که نوک آنها در برخورد های رخ به رخ به داخل کابین خودروهای کم ارتفاع فرو می رفت و مستقیم با راننده و سرنشینان برخورد می کردند، که با اقدامی جهادی نوک اکثر این گاردریلها با تغییر زاویه و خاکریزی در حال ایمن سازی هستند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: حدود 12 شهر و 30 روستا یا در مسیر یا در حاشیه راههای اربعینی استان کرمانشاه قرار دارند که می توانند ظرفیت بسیار مناسبی برای استراحت بین راهی و تقویت امداد نجات و ارائه خدمات در هر 20 کیلومتر مسافت باشند، لذا در این فرایند تعاملات ما با فرمانداران و شهرداران و دهیاران این مناطق برای فراهم ساختن سفری امن و ایمن برای زائران آغاز شده است.

سرهنگ شیری یادآور شد: محورهای کنگاور به کرمانشاه، سنقر به بیستون، کرمانشاه به اسلام آباد، اسلام آباد به ایوان و حمیل، حمیل به سرابله و هلیلان در ایلام، اسلام آباد به قصرشیرین و نیز محور کامیاران به کرمانشاه در این طرح مورد بازبینی کارشناسی و رفع نواقص قرار خواهند گرفت و در نظر است علاوه بر اقدامات فوق، کلیه تقاطع های و ورودی اماکن خدماتی و رفاهی مشرف بر این محورها، برای شرایط روز و شب ساماندهی و ایمن سازی گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار