جزئیات برگزاری جشن رمضان و یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم که هم زمان با ماه مبارک رمضان در استان برگزار می شود اعلام شد.
کد خبر: ۴۲۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 24 May 2017
جزئیات برگزاری جشن رمضان و یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم  که هم زمان با ماه مبارک رمضان در استان برگزار می شود اعلام شد. 
دبیر ستاد استانی جشن رمضان روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان این که استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری و اطلاع رسانی به منظور بهره مندی مردم از منابع قرآنی و مذهبی از اهداف برپایی جشن رمضان و نمایشگاه قرآن کریم است، اظهارداشت: هم زمان با مرکز استان، در 7 شهرستان  برنامه جشن رمضان برگزار می شود که نمایشگاه آثار مکتوب، محافل و مجالس قرآن کریم و فعالیت های هنری در دل آن قرار دارد.
«رضا رضایی» با اشاره به این که نمایشگاه آثار مکتوب در قالب 80 غرفه و با حضور 30 ناشر کشوری و استانی با تخفیف 15 تا 35 درصدی از سری  برنامه های جشن رمضان  و در قالب نمایشگاه قرآن است، گفت: برپایی 22 محفل انس با قرآن، نشست های تخصصی، نمایشگاه اعجاز علمی قرآن و جلسات تفسیر از دیگر برنامه هایی است که برای جشن  رمضان امسال در شهرستان های مختلف در نظر گرفته شده است.
وی برپایی محافل شعر در استان در کنار تعویض نسخ کهنه و قدیمی قرآن با نسخ جدید را ازسری برنامه های دیگر جشن رمضان عنوان کرد. 
«حیدری» سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: اجرای نمایش خیابانی، نمایشنامه خوانی، برپایی نمایشگاه تجسمی با ارائه 30 اثر، اکران فیلم به صورت سینمای سیار به ویژه در مناطق محروم از سینما و ارائه تولیدات نخستین جشنواره فیلم و عکس استان در کنار کتابت خوشنویسی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده  در دل این نمایشگاه است.
حجت الاسلام «محمدی» مدیر اجرایی جشن رمضان نیز برپایی نشست های علمی و تخصصی  با موضوعات  قرآن و سبک زندگی قرآنی و اسلامی،  تدبر در آیات  قرآن و ماه رمضان  را از برنامه های در نظر گرفته شده عنوان و تصریح کرد: 7 نشست علمی در نمایشگاه و 13 نشست در شهرستان ها برگزار خواهد شد.
 نمایشگاه قرآن کریم از ششم خردادماه کار خود را آغاز می کند و دوازدهم ماه جاری به کار خود پایان می دهد./روزنامه خراسان شمالی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار