مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: به سبب شکستگی خط انتقال آب کوثر در منطقه آبطویل بوشهر، آبرسانی به پنج شهرستان جنوبی استان بوشهر قطع شد که با بازسازی آن، تا بامداد فردا آب این مناطق وصل می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 29 May 2017
کیقباد یاکیده در گفتگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه عمده آب آشامیدنی استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر تامین می‌شود اظهار داشت: روزانه بیش از 300 هزار متر مکعب آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر توزیع می‌شود که بیش از 60 درصد آن از خط آبرسانی کوثر و مابقی از تاسیسات آب شیرین‌کن، خط آبرسانی کازرون و  چاه‌های  مناطق تامین می‌شود.

وی از شکستگی خط آبرسانی کوثر در منطقه آبطویل بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: به سبب فرسودگی و فشار آب، خط انتقال کوثر در منطقه آبطویل شکسته و آب  مشترکان در پنج  شهرستان دیر،کنگان، عسلویه، تنگستان و دشتی  از دیروز  قطع شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان بوشهر با بیان اینکه به نقاط مهم و حساس در مدت قطعی آب از طریق تانکر آبرسانی می‌شود افزود: شدت شکستگی به اندازه‌ای بود که ادامه آبرسانی امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه  عملیات بازسازی شکستگی این خط با تلاش کارشناسان شرکت آبفای بوشهر آغاز شده است تصریح کرد: با پایان یافتن  تخلیه آب،تیم‌های عملیاتی کار تعمیرات را  آغاز کردند که پیش بینی می‌شود تا ساعت 18 امروز  عملیات تعمیر خط آبرسانی کوثر پایان یابد.

مدیرعامل آبفای استان بوشهر با اشاره به اینکه پس از تعمیرات عملیات هواگیری آغاز می‌شود  بیان کرد: پس از پایان تعمیرات  عملیات هواگیری و پرکردن خط آبرسانی آغاز می‌شود که این عملیات شش ساعت زمان می‌برد.

یاکیده  با بیان اینکه ساعت 24 عملیات هواگیری خط پایان می‌یابد افزود: پیش بینی می‌شود خط آبرسانی تا ساعت شش صبح فردا آبگیری شود و خط آبرسانی از ساعت شش صبح فردا وصل می‌شود.

وی، از مشترکان آب استان بوشهر خواست در زمان آبرسانی به شبکه  در گام  نخست از ذخیره سازی آب خودداری کنند و اجازه دهند آب به دیگر نقاط استان  منتقل شود.

مدیرعامل شرکت آب استان بوشهر از بروز بحران کم آبی در تابستان امسال در استان بوشهر خبرداد و گفت:  با وجود اقدامات انجام شده در سال گذشته و ماههای اخیر همچنان مشکل کم آبی وجود دارد اما امسال وضعیت آب در استان به نسبت سال گذشته بسیار بهتر  است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار