رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: قاچاق کالا از پدیده های چند وجهی است که به تولید و اشتغال کشور آسیب جدی وارد کرده است.
کد خبر: ۴۳۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 29 May 2017
یوسف جهانی پور روز یکشنبه در جلسه توجیه فرهنگی نخبگان استان با موضوع اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری گفت: پیام مقام معظم رهبری در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز در تیرماه ۸۱ پیام مهم و جامعی برای همه دستگاه های مسئول است که با این رهنمود باید برنامه های خود را تنظیم کنیم تا به نتیجه برسیم.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مسائل مهم در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رفت و مسئولین امراین مهم را باید با جدیت دنبال کنند.

وی به کاهش میزان قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون قاچاق کالا از مبلغ ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده و کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا در کشور کار بزرگی است که باید تداوم یابد.

جهانی پور در ادامه به ایثارگری های شهدای مدافع حرم، مرزبانان و نیروهای مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا و کاهش آن در این سالها علاوه بر هزینه های مادی و انسانی به اقتصاد کشور هم آسیب زده و تولید و اشتغال را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی بیان کرد: برای ریشه کن شدن قاچاق کالا نیازمند استفاده از دیدگاههای پژوهشگران و دانشگاهیان هستیم تا با یک برنامه مدون ۵۰ درصد باقیمانده را نیز برنامه ریزی کنیم.

جهانی پور یادآورشد: راهکارهای برون رفت از این معظل باید به صورت علمی دنبال شود تا این میزان به حداقل برسد و اقتصاد رونق پیدا کند و به یک اقتصاد مقاومتی پایدار در کشور برسیم و بتوانیم از تولید و اشتغال حمایت کنیم.

جهانی پور گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت از تولید و اشتغال کشور است که ناهنجاریهای اجتماعی را نیز کاهش می دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار