رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با پیش بینی تمهیدات مناسب مراسم سالگرد ارتحال امام و ۱۵ خرداد باشکوه خاصی در ۵۰ نقطه استان با ۲۰۰ عنوان برنامه قرآنی برگزار می شود.
کد خبر: ۴۳۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 03 June 2017
حجت الاسلام علی قابل به مناسبت سالگرد ارتحال امام در خصوص پیش بینی لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم در استان در گفتگو با خبرنگار اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان در حالی بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خوبیها و پنجاه و چهارمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد را برگزار می کنیم که نام او جهانگیر شده و اندیشه اش رعشه بر پیکره حکومتهای زر و زور انداخته است و پرچم عزتش بر دوش خلف صالحش خامنه ای عزیز و مرزهای انقلاب اسلامی به یمن و غزه بلندیهای جولان کنار مرز اسراییل غاصب به اهتزاز در آمده است.

وی افزود: آرمانهای بلند امام امت در نماد شجره طیبه ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و اصل استقلال و آزادی ودر یک کلام بازگشت به دامن اسلام ناب محمدی (ص) امروز امانت او در دستان ماست که باید با تمام توان از آن محافظت کنیم.

قابل تصریح کرد: در بیست وهشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در استان قزوین برنامه هایی تدارک دیده شده که برگزار مراسم سالگرد ارتحال و گرامیداشت شهدای پانزدهم خرداد در  بیش از ۵۰ نقطه استان از جمله مرکز استان،   شهرستان ها، شهرها، بخش ها و دهستان های استان انجام می شود.

وی بیان کرد: این مراسم به طور ویژه درقزوین در مسجدالنبی ومسجد امام خمینی(ره) پیش بینی شده که مراسم افطار هم پس از سخنرانی و مداحی انجام می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یادآورشد: اعزام روحانی و سخنران به مناطق تابعه استان در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تهیه و تنظیم گزیده بیانات امام و رهبری پیرامون ایام الله ۱۵ خرداد و ۱۴خرداد و ارسال آن به ادارات و سازمان ها و بانکها جهت استفاده در سربرگ مکاتبات اداری و تحریر پلاکارد هم از کارهای انجام شده است.

وی یادآورشد: همچنین هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات استان برای قرائت فرازهایی از وصیت نامه امام (ره) در بین دو نماز در ادارات و مساجد، برگزاری مراسم جمع خوانی وختم قرآن کریم و اهداء ثواب آن به روح مطهر امام وشهیدان و شهدای ۱۵ خرداد در ایام سالگرد ارتحال امام عظیم الشان در مناطق مختلف استان تدارک دیده شده است.

قابل اضافه کرد: استفاده از ظرفیت حلقه های صالحین ادارات در راستای تبیین اندیشه های حضرت امام(ره)   و ابعاد وصیت نامه حضرت امام، برگزاری همایش توجیهی ائمه جمعه و جماعات استان بمنظور تبیین سیاست های مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد در ادارات و سازمان های دولتی، تشکیل کارگروه ویژه فضای مجازی بمنظور فعال سازی شبکه مجازی در راستای استفاده از ابزارها وشیوه های نوین در تبیین اندیشه های حضرت امام و فرازهایی از وصیت نامه امام در فضای مجازی در این ایام برگزار می شود.

وی گفت: بیش از ۲۰۰ محفل قرآنی در ماه رمضان در مساجد و حسینیه ها پیش بینی شده و درکنار آن برگزاری مسابقات فرهنگی، محفل انس با قرآن، سخنرانی درمساجدو امامزاده ها، تبیین اندیشه های امام برای گروههای مختلف از برنامه هایی است که امسال در مراسم سالگرد ارتحال و ۱۵ خرداد در استان برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهارداشت: جلسات قرآنی، دعوت از قاریان ملی و بین المللی برای شرکت در محافل قرآنی، مسابقات فرهنگی، شب شعر، برنامه های متنوع در خانه های فرهنگ، فرهنگ سراها، مسابقه های عکاسی و مکتوب فرهنگی با موضوع شناخت امام راحل(ره)، ویژه برنامه کودکان و نوجوانان هم در این ایام پیش بینی شده است.

وی نصب بیلبرد، فیکسچر، تیربرد و فضاسازی شهر با تصاویر و بیانات امام راحل و گرامیداشت ۱۵ خرداد، سیاه پوش کردن معابر شهری در این ایام را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: ویژه برنامه با موضوع امام شناسی برای بانوان در شهرستانها، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب درکنار نمایشگاه قرآن و استفاده ازفضای مجازی برای فرهنگ سازی، برپایی نمایشگاه عکس و آثار حضرت امام(ره) در محل نمازجمعه و گلزار شهداء، طرح ختم قرآن در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام و برپایی مسابقه فرهنگی پیامکی در صدا وسیمای قزوین از دیگر برنامه های ایام سالگرد امام در استان قزوین است.

قابل همچنین اضافه کرد:تامین وتوزیع اقلام فرهنگی، بنر و پوسترهای ایام در بین ادارات و سازمانهای استان  بمنظور فضاسازی مناسب این ایام نیز در برنامه ها تدارک دیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار امیدواری کرد با پیش بینی انجام شده ودرک بالای مردم انقلابی مراسمی شایسته روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان قزوین برگزار شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار