منبع مذکور در ادامه و طی ادعایی عجیب گفت: «اینک نظامیان ایرانی در منطقه خلیج [فارس] مستقر هستند و ایران یگان های نظامی برای حمایت کاخ امیر قطر به این کشور اعزام کرده است.»
کد خبر: ۴۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 07 June 2017
به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، این روزها رسانه های مصری به جنگ رسانه ای علیه قطر روی آورده اند و امیر این کشور را نشانه رفته اند.
اخیرا روزنامه مصری الیوم السابع طی ادعای عجیبی از خرید خانه مجلل برای امیر قطر در تهران خبر داد و از آماده بودن هواپیمای اختصاصی وی برای پرواز به تهران نوشته بود.
رسانه های مصری همصدا با رسانه های سعودی و در ادامه جنگ رسانه ای خود، پا را از حد فراتر گذاشتند و جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در بحران جاری متهم کرده اند و مدعی اقدام نظامی تهران در خلیج فارس به سود دوحه شده اند.
در این ارتباط، وبسایت مصری الفجر گزارش داد: «"عمرو ادیب" خبرنگار مصری گفته است که قطر 10 شرط عربستان را قبول نخواهد کرد و امیر قطر اعلام کرد که قیمومت هیچ کسی را نخواهد پذیرفت.»
عمرو ادیب افزود: «قطر توان خود را از ایرانی ها می گیرد و دو گزینه تنها پیش روی امیر قطر هست، یا به شروط شورای همکاری تن دهد یا اینکه در آغوش ایران قرار گیرد.»
منبع مذکور در ادامه و طی ادعایی عجیب گفت: «اینک نظامیان ایرانی در منطقه خلیج [فارس] مستقر هستند و ایران یگان های نظامی برای حمایت کاخ امیر قطر به این کشور اعزام کرده است.»
آلمان از قطر حمایت کرد
وزیر خارجه آلمان ضمن اعلام حمایت کشورش از قطر، از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه انتقاد کرد.
زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان بر حمایت خود از قطر در درگیری اخیر این کشور با برخی از کشورهای عربی تاکید کرد.
به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ظاهرا تلاش‌هایی برای به انزوا کشاندن قطر در حال انجام است، گفت: در پیش گرفتن شیوه ترامپ در تعامل با دولت‌های منطقه بسیار برای منطقه‌ای که درگیر بحران‌ها است، خطرناک است.
وزیر خارجه آلمان گفت که وی از تشدید فاجعه‌بار اوضاع و پیامدهای آن برای کل منطقه نگران است.
گابریل در ادامه ضمن انتقاد مجدد از سیاست‌های دونالد ترامپ در خاورمیانه، گفت: قراردادهای کلان فروش سلاح که ترامپ با کشورهای عربی خلیج فارس منعقد کرده است، سیاست اشتباهی است.
وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که از نظر آلمان حل بحران‌ها از طریق گفتگو حاصل می‌شود.
گابریل قرار است فردا با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در برلین دیدار کند.
عربستان، مصر، امارات و بحرین روز دوشنبه در اقدامی مشترک و هماهنگ شده روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل آنچه حمایت این کشور از تروریسم می خوانند، قطع کردند و مرزهای هوایی و زمینی خود را بر روی این کشور بستند و به مشارکت دوحه در ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ علیه انصار الله و یمن پایان دادند.
وی افزود: «قطر از گروه های تروریستی حمایت می کند و یک میلیارد دلار به القاعده داده است به همین خاطر هم تاکنون هیچ حمله تروریستی در این کشور اتفاق نیافتاده است.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار