فرماندار شهرستان روانسر گفت: بخش شاهو نقطه بحرانی این شهرستان در بحث آتش سوزی است و به استناد آمارهای 12 سال گذشته بیشترین حریق اتفاق افتاده در این شهرستان در مراتع و جنگل های بخش شاهو بوده است.
کد خبر: ۴۳۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فرمانداری روانسر حسین ویسمرادی در نشست ستاد بحران این شهرستان که در محل فرمانداری روانسر برگزار شد افزود: سال گذشته بیش از 52  هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان در 19  فقره آتش سوزی دچار حریق شد که با همکاری آحاد مردم و اعضای ستاد بحران شهرستان روانسر مهار شد.

وی اظهار داشت: در این آتش سوزی ها 28 هکتار اراضی جنگلی و 24  هکتار اراضی مرتعی دچار آتش سوزی شدند.

فرماندار روانسر اظهار کرد: با توجه به خشک شدن پوشش گیاهی در سطح منطقه و فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی همه دستگاهها و و نهادها باید از آمادگی کامل برخوردار باشند.

ویسمرادی ادامه داد: خوشبختانه امسال نزولات جوی خوبی را شاهد بودیم و این بارندگی ها موجب رونق کشاورزی وافزایش میزان تولیدات شده و کشاورزان و اعضای ستاد بحران یاید مراقبت های لازم را در خصوص جلوگیری از  آتش سوزی و اطفا به موقع آن به عمل آورند.

رییس شورای مدیریت بحران روانسر افزود: مزارع کشاورزی ، جنگل ها و مراتع سرمایه های ملی هستند و در زمان وقوع بحران کلیه دستگاهها و نهادها باید تمام تلاش و توان خود را بکارگیری کنند تا پیامدهای آن به حداقل برسد.

حسین ویسمرادی گفت: دهیاری‌های شهرستان و به ویژه دهیاران بخش شاهو و تشکل های همیار طبیعت بیشترین نقش و احساس مسئولیت را در اطفاء حریق در جنگل‌های این بخش بر عهده داشته و امسال نیز همچون سنوات گذشته تلاش می شود تا به نحوی احسن مدیریت و مراقبت شود که آتش سوزی ها به حداقل برسد و در کوتاه ترین زمان ممکن هم اتفاقات و 
حوادث مهار شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان روانسر نیز گفت: در حال حاضر هفت  دیده بان در سطح شهرستان حضور دارند و برای گزارش آتش سوزی ها در آمادگی کامل هستند.

حمیدرضا نیازی فر بیان داشت: هم اکنون چندین عشای  کوچ رو غیربومی با بیش از هفت هزار راس دام در مراتع این شهرستان حضور دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار نفر همیار طبیعت هستند که برای آنها کارت شناسایی صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت: در سال زراعی جاری بیش از 31 هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت غلات گندم وجو اختصاص یافته است.

کامران کریمی با بیان اینکه از ده روز آینده کار برداشت غلات در این شهرستان آغاز می شود افزود: تلاش ما این است در کوتاه ترین زمان ممکن کار برداشت محصولات انجام شود.

شهرستان روانسر دارای 89 هزار هکتار عرصه طبیعی است که 26 هزار هکتار آن جنگل و مابقی آن عرصه های مرتعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار