جانشین پلیس راه استان استان از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با شرکت های مسافری به منظور افزایش میزان استفاده از کمربند ایمنی از سوی مسافران ناوگان عمومی حمل مسافر برون شهری استان با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد حیدری " گفت: با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل و رئیس اتحادیه انجمن های مسافربری استان، کارشناسان پلیس راه استان با حضور در شرکت های تعاونی، ضمن اطلاع رسانی و برگزاری جلسات آموزشی برای مسئولان و رانندگان ناوگان حمل مسافر برون شهری، درخصوص اعمال قانون طرح استفاده از کمربند ایمنی در پاسگاه های پلیس راه اقدام کردند. 

ادامه داد: عنصر اجبار و ضمانت اجرایی در مقررات موجود برای استفاده از کمربند ایمنی صرفاً متوجه رانندگان است و سرنشیان خودروها به ویژه اگر مسافران ناوگان عمومی باشند، علیرغم اینکه برابر ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات ملزم به استفاده هستند، به دلیل اینکه جریمه عدم استفاده متوجه آنان نمی شود، تمایل کمتری به استفاده داوطلبانه از کمربند ایمنی دارند.

این مقام انتظامی افزود: به همین لحاظ آمار تلفات سرنشینان سه برابر رانندگان است که این موضوع پلیس راه و راهداری استان را بر آن داشت تا با طراحی و اجرای طرحی فرهنگی _ آموزشی، یک تحرک و جهش را در میان مسافران وسایل نقلیه مسافری برون شهری استان در زمینه استفاده داوطلبانه و اقناعی از کمربند ایمنی ایجاد کنند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: در این طرح نصب 70 تخته بنر آموزشی در سالن انتظار شرکت های مسافری و در ترمینال های تمام شهرستان ها خطاب به مسافران، نصب برچسب لزوم استفاده از کمربند ایمنی توسط مسافر روی پشتی صندلی خودروهای ناوگان و اعزام تیم های مشترک بازدید و آموزش میدانی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در آینده نزدیک در مورد خودروهای شخصی نیز اجرا خواهد شد، گفت: رانندگان و مسافران ناوگان عمومی شاهد حضور تیم های بازدید کننده در مقابل پاسگاه های پلیس راه به منظور کنترل وضعیت نصب و آماده بکاری کمربند ایمنی مسافران خواهند بود که در جریان آن راننگان خودروهایی که از لحاظ کمربند ایمنی نقص داشته باشند تذکر کتبی دریافت می کنند و آنان که نقصی نداشته و مسافران کمربند بسته باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار