معاون رییس جمهور در امور ایثارگران و رئیس سازمان بنیاد شهید گفت:
وی گفت: کاهش نرخ تورم، اجرای طرح سلامت، ایجاد ثبات و آرامش در کشور، هماهنگی سه قوه و استفاده از مشارکت همه اقوام در دولت و مسئولیت ها از بزرگترین اقدامات و خدمات دولت یازدهم است.
کد خبر: ۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 06 June 2015

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری مهر، معاون رییس جمهور در امور ایثارگران و رئیس سازمان بنیاد شهید گفت: دستاوردهای دولت در زمینه کنترل تورم، ایجاد آرامش، اجرای طرح سلامت و هماهنگی و تعامل با مجلس و قوه قضایی قابل توجه و تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی، ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ از روزهای تاریخی انقلاب اسلامی است که باید آن را به عنوان مبدا و سرآغاز انقلاب اسلامی زنده نگهداریم.

حجت الاسلام شهیدی با قدردانی از مسئولان استان قزوین در اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا گفت: طرح سپاس نشات گرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است که با دیدار، سرکشی و عیادت از خانواده معظم شهدا توسط رئیس جمهور آغاز شده و به تدریج در میان همه مسئولان از جمله وزرا، روسای سازمان ها و نهادها، استانداران و مدیران استانی جا افتاده و بخوبی توانسته جایگاه شهدا را در میان جامعه نهادینه کند.

معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران گفت: از سال ۴۲ تا سال ۵۷ بیش از ۸۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شد و امروز بیش از ۲۳۰ هزار شهید در طول جنگ و پس از آن، ۵۰۵ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده به عنوان افتخارات کشور محسوب می شود.

سه میلیون و ۲۵۰ هزار شهید و خانواده شاهد تحت پوشش بنیاد قرار دارد

حجت الاسلام شهیدی در ادامه به وضعیت افراد تحت پوشش این نهاد اشاره کرد و اظهارداشت: سه میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شامل شهید، خانواده شهید، جانباز و ایثارگر تحت پوشش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار دارند و همه ما خدمت به این گروه ارزشی را وظیفه خود می دانیم زیرا عزت، عظمت و افتخار امروز کشور مدیون فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثاگران در ادامه یادآورشد: ۸۴ خانواده با تقدیم پنج شهید، ۶۴ خانواده چهار شهید و سه هزار خانواده با تقدیم دو و سه شهید در کشور افتخار آفریدند و دو هزار و ۳۴۰ قطع نخاعی نیز داریم که امروز وظیفه ما حفظ کرامت آنهاست.

ترویج فرهنگ شهادت، صیانت از فرهنگ عاشوراست
 
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین تصریح کرد: باید قدردان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باشیم زیرا جمهوری اسلامی با صرف هزینه های زیاد و تقدیم هزاران شهید به پیروزی رسیده و نگهداری از آن رسالتی همگانی است.

معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: برای تحقق این کار مهم باید همه سازمانها و نهادها همکاری کنند زیرا امروز دشمنان در مبارزه با فرهنگ ایثار و شهادت تلاش مستمری را آغاز کرده اند اما به لطف رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری این توطئه ها یکی پس از دیگر خنثی شده است.

وی، عزت و اقتدار کشور را مرهون جانفشانی شهدا دانست و ادامه داد: امروز در وضعیت بی ثبات حاکم بر خاورمیانه و در حالی که شاهد ناآرامی در کشورهای منطقه هستیم ایران اسلامی به لطف خون شهدا و مقاومت مردم و جایگاه ولایت در اوج ثبات، آرامش و امنیت قرار دارد که باید خدا را شاکر باشیم.

عاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران در ادامه سخنان خود در خصوص تحریم های ظالمانه علیه کشور گفت: تحریم ها در زمان جنگ تحمیلی نیز علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود اما با تلاش نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش بسیاری از کمبودهای نظامی جبران شد و دشمن در رسیدن به نقشه های شوم خود ناکام ماند.

این مسئول تصریح کرد: دشمنان با اعمال تحریم های همه جانبه در زمینه دارو، قطعات هواپیما، فروش نفت و جابجایی ارز فشار اقتصادی خود را بیشتر کردند تا به خیال خود جمهوری اسلامی را وادار به قبول شرایط خود کنند اما این ملت با تحمل همه سختی ها و مقاومت جانانه با تبعیت از رهبری در مسیر حق خود استوار ایستاد و به پیروزی رسید.

کنترل تورم و اجرای طرح سلامت دستاورد دولت است

معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران به دستاوردهای دولت تدبیر و امید هم اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم که با آراء بسیار بالای مردم انتخاب شد علیرغم اینکه توقعات مردم را نیز بالا برده با مشکلاتی زیادی روبرو شده که حل آنها کاری بس دشوار و نیازمند مشارکت و همکاری همگانی است اما در دو سال گذشته دستاوردهای خوبی داشته که حای تقدیر دارد.

 وی گفت: کاهش نرخ تورم، اجرای طرح سلامت، ایجاد ثبات و آرامش در کشور، هماهنگی سه قوه و استفاده از مشارکت همه اقوام در دولت و مسئولیت ها از بزرگترین اقدامات و خدمات دولت یازدهم است.

این مسئول بیان کرد: اینکه نمایندگان وزرا را استیضاح می کنند هیچ مغایرتی با تعامل قوای کشور ندارد زیرا این کار حق مجلس است و به اصلاح امور کمک می کند.

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای خوب دولت مقابله با ایران هراسی است که با فکر و برنامه و تدبیر توانسته در این زمینه نیز موفق عمل کند و دستاورد خوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: موضوع هسته ای نیز با هدایت رهبری به صورزت مذاکره در حال انجام است تا تحریم های ظالمانه برداشته شود اما اگر این مذاکرات هم به نتیجه نرسد ملت ما مقاوم ایستاده و هراسی ندارد و با اتکاء به توانمندی داخلی از مشکلات عبور خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار