وزير امور خارجه ترکيه به دعوت شاه سعودي راهي عربستان شد تا درخصوص بحران جاري بين کشورهاي عربي رايزني کند.
کد خبر: ۴۴۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 15 June 2017
به گزارش تابناک : مولود چاوش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه گفت که فردا جمعه به دعوت سلمان بن عبدالعزيز شاه سعودي به عربستان سفر مي کند تا با وي در شهر مکه مکرمه ديدار کند.

اوغلو هم اکنون درحال سفري دوره‌اي به چند کشور منطقه است. وي روز چهارشنبه با سفر به قطر، با تميم بن حمد آل ثاني امير اين کشور ملاقات کرد و سپس آنجا را به مقصد کويت ترک کرد.

وي در جريان سفر به کويت با صباح الاحمد الجابر الصباح امير و صباح خالد الحمد الصباح وزير امور خارجه کويت ملاقات مي کند.

مولود چاوش اوغلو در کنفرانس مطبوعاتي خود در قطر خواهان حل و فصل بحران بين قطر با برخي کشورهاي عربي از جمله امارات، عربستان، بحرين و مصر از طريق گفت وگو شد.

وي در قطر درباره اين بحران و راههاي حل و فصل آن با مسئولان قطري رايزني کرد.

کشورهاي بحرين، عربستان، مصر و امارات و چند کشور عربي ديگر دوشنبه هفته گذشته در اقدامي هماهنگ قطع روابط ديپلماتيک خود با قطر را اعلام کردند و در پي آن پروازهاي شرکت هاي هواپيمايي مصر، امارات و عربستان با قطر به حالت تعليق درآمد.

اين کشورها دولت قطر را به حمايت از تروريسم متهم کردند و در مقابل مقامات قطري نيز از تلاش کشورهاي ياد شده براي قيموميت بر کشور مستقل قطر سخن گفتند.

تلاش هاي امير کويت براي حل و فصل بحران نيز بي نتيجه بود و درپي آن کشورهاي بحرين، امارات، عربستان و مصر پنجشنبه‌شب با صدور بيانيه‌اي مشترک، 59 شخصيت و 12 نهاد قطري را در فهرست تروريسم خود قرار دادند.





منبع : روسیاالیوم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار