رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: مدارس به هیچ عنوان حق ندارند دانش‌آموزان را به خرید نوع خاصی از پوشش و لباس مدرسه آن هم از مراکز و تولیدی‌های خاص مجبور کنند.
کد خبر: ۴۵۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 15 July 2017
به گزارش خبرگزرای تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری ، با بیان اینکه سال گذشته مواردی از شکایت داشتیم که مدارس دانش‌آموزان را اجبار کرده بودند از مراکز و تولیدی‌های خاص روپوش مدرسه را تهیه کنند، اظهار کرد: این کار تخلف و از مصادیق فروش اجباری است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدارس گاهی برای یکسان کردن پوشش دانش‌آموزان فقط می‌توانند به والدین پیشنهاد بدهند که چه نوع روپوش مدرسه‌ای تهیه کنند، خاطرنشان کرد: به علاوه چون خرید از تولیدی ممکن است هزینه کمتری داشته باشد، مدارس فقط می‌توانند در این خصوص والدین را راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد به صورت مستقل و انحصاری با یک تولیدی قرارداد ببندد و دانش‌آموزان را مجبور به خرید از یک تولیدی بکند.

به گفته یاری، اگر قرار باشد تولیدی هم برای خرید اختیاری روپوش مدارس انتخاب شود، باید توسط آموزش و پرورش و با هماهنگی اتحادیه مربوطه باشد و یک یا چند تولیدی به این منظور انتخاب شود و مدارس حق ورود مستقل را ندارند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه افزود: اگر در این بین تخلفی صورت بگیرد، هم از طریق انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده قابل پیگیری است و هم تخلف تولیدی توسط اتحادیه و اتاق اصناف رسیدگی خواهد شد.

وی در خصوص مورد دیگری که در گذشته شکایاتی در خصوص آن مطرح بوده نیز هشدار داد و گفت: گاهی در مورد سایز لباس دانش آموزان تخلفاتی صورت گرفته است، بدین صورت که سال گذشته برخی تولیدی‌ها برای اینکه قیمت بیشتری از دانش‌آموز بگیرند لباس سایز بزرگ به او می دادند و سپس لباس را برایش اصلاح و اندازه می کردند.

یاری اظهار کرد: گاهی چون قیمت لباس سایز بزرگتر کمی بیشتر است، تولیدی‌ها لباس بزرگتر را به دانش‌آموز می دهند تا بهای بیشتری دریافت کنند.

وی تاکید کرد: امسال هم اگر موردی در این خصوص وجود داشته باشد با آن برخورد جدی خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار