انتخابات سازمان نظام پزشکی در ۳۰ تیرماه برگزار می شود و پزشکان بسیاری برای قرار گرفتن در میان اعضای برگزیده، کاندید شده اند و به رقابت می پردازند؛
کد خبر: ۴۶۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷ 19 July 2017



















به گزارش تیتر شهر؛ انتخابات سازمان نظام پزشکی در ۳۰ تیرماه برگزار می شود و پزشکان بسیاری برای قرار گرفتن در میان اعضای برگزیده، کاندید شده اند و به رقابت می پردازند؛ از این میان حامیان دولت لیستی ارائه داده اند تحت عنوان "ائتلاف سپید کرج" که  گپ و گفتگوی ما با تعدادی از اعضای این ائتلاف حکایت از حمایت تمام قد آنها از دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر فعلی بهداشت داشت که عملکرد او را در دوران وزارتش خوب توصیف کرده اند.  

 یکی از اعضای این ائتلاف دکتر اصغر عزیزی، متخصص گوش و حلق و بینی است. خبرنگار تیتر شهر به سراغ این دکتر متخصص رفت و برنامه های او را در استان البرز جویا شد.

وی در خصوص برنامه ها و اهدافش خاطر نشان شد: مسائل بسیاری است وجود دارد که جامعه ی پزشکی با آن دست و پنجه نرم می کند که یکی از آن ها بحث تعرفه ها است. تعرفه ها هر ساله از اول اسفندماه یا فروردین ماه ابلاغ می شود اما پس از چهار ماه اجرایی می شود، که امید است این مشکلات رفع گردد.

عزیزی در ارتباط با دغدغه های جامعه ی پزشکی خاطر نشان کرد: انتقادهای بی جایی از جامعه پزشکی در رسانه ها باب شده است. اگر به روزنامه های چهل سال پیش دقت کنید مردم از پزشکان تقدیر می کردند اما امروزه رفتارهایی که با پزشکان می شود فاقد احترام است. 

وی ادامه داد: این روزها در حدود 5000 عمل جراحی پیشرفته انجام می شود؛ حتی از سایر کشورها برای انجام خدمات بهداشتی و پزشکی به ایران می آیند اما حجم انتقادات به گونه ای است باعث دلسردی تازه کارها و دانشجویانی می شود که بناست عمر و جوانی خود را در این راه صرف کنند. 

این پزشک متخصص افزود: یکی از برنامه ها که البته به این زودی محقق نمی شود رفع رابطه ی پولی میان مریض و پزشک است؛ نباید هیچگونه رابطه ی پولی میان این دو باشد. در مدتی که در خارج از کشور حضور داشتم این رابطه وجود نداشت. زیرا این رابطه چماقی است بر سر پزشکان؛ در این خصوص بیمه ها باید اصلاح شود و تعرفه ها درست شوند .

وی با اشاره به تلاش های وزیر بهداشت و درمان در سالهای گذشته گفت: در هر کار بزرگی که انجام می شود یکسری انتقاد و پیشنهاداتی وجود دارد و نمی توان گفت دکتر هاشمی قابل انتقاد نیست و از طرفی همه انتقادات ممکن است به ایشان وارد نباشد. در این خصوص می توان گفت که برآیند کار دکتر هاشمی خوب بوده است و ایشان برای برداشتن رابطه پولی قدم های بسیاری برداشته اند و در میان مردم و جامعه پزشکی رضایت بالایی از ایشان وجود دارد. 

عزیزی ادامه داد: زیر ساخت های حوزه سلامت در گذشته خراب بوده است و تنها در یک دوره همه ی این مشکلات قابل تغییر نیستند. به نظر اگر راه دکتر هاشمی ادامه پیدا کند و ایشان حضور داشته باشند اتفاقات بسیار خوبی در چند سال دیگر در انتظار ماست. 
وی در پایان در ارتباط با وظایف رسانه ها در جلب رضایت مردم عنوان کرد: رسانه ها در ایجاد اعتماد همه اقشار به جامعه ی پزشکی نقش کلیدی دارند . پزشکان نخبگان ما هستند که نباید آن ها را دلسرد کرد. زمانی که در امریکا حضور داشتم بسیاری از این نخبگان در آن جا بودند و اگر با دلسردی مواجه نشوند در این کشور به ارائه خدمات می پردازند.

دکتر هوشنگ نوری، دندانپزشک از دیگر کاندیدای نظام پزشکی است که به سراغش رفتیم. وی در خصوص مشکلات جامعه پزشکی گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود در قانون نظام پزشکی برای احقاق حقوق پزشکان استفاده شود؛ در این خصوص نواقصی در قانون نظام پزشکی است به طوریکه حق قانونی نظام پزشکی در برنامه پنجم حذف شده است. 

وی ادامه داد: باید حق تعرفه گذاری به سازمان را برگردانیم. از سوی دیگر کارهای عمومی مانند مسائل شهرداری، دارایی و... پیگیری خواهد شد.
نوری در ارتباط با مشکلات دندانپزشکان گفت: از سوی دیگر دندانپزشکان با مسائل خاصی مواجه هستند که باید رفع گردد.

سهم خواهی دندانپزشکان باید بیشتر از وضعیتی باشد که در آن قرار گرفته ایم. دندانپزشکان با سختی کار مواجه هستند و باید به آن ها توجه ویژه شود.
این دکتر دندانپزشک با تاکید بر اینکه وزیر بهداشت کار خود را به خوبی انجام داده است،افزود: با طرح تحول سلامت موافق هستم ولی به این طرح انتقادهایی وارد است که از آن جمله می توان به اشکال در اجرا آیین نامه ها اشاره کرد. در این حوزه منابع مالی به درستی دیده نشده است به خصوص بیمارستان ها و مراکز درمانی مسائلشان روی زمین مانده است. از سوی دیگر پرداختی ها به درستی انجام نمی شود. 

وی با تاکید بر عملکرد قابل دفاع وزیر فعلی بهداشت ادامه داد: وزارت خانه بهداشت با چندین معاونت و یک وزیر است. یک مهره وزیر به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد. برای اینکه به موفقیت برسد باید معاونت ها تغییر یابد.به طور کلی با شخص دکتر هاشمی مشکلی ندارم و ایشان خوب هستند ولی با معاونت های ایشان مشکل دارم زیرا عملکردشان رضایت بخش نیست و باید تغییر یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار