استاندار قزوین گفت: راه اندازی مرکز کارآفرینی شهرداری در اقبالیه و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار حرکتی ارزشمند است که باید در سایر شهرها نیز توسعه یابد.
کد خبر: ۴۶۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 29 July 2017
به گزارش خبرنگار ، فریدون همتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی بانوان اقبالیه اظهارداشت: ایجاد اشتغال برای زنان باید در استان مورد توجه قرار گیرد و بویژه زنان سرپرست خانوار لازم است در اولویت قرار گیرند.

وی اضافه کرد:بانوان شاغل باتوانمندی هایی که دارند و نیز اتکا به سلیقه و ظرافت خاص زنانه خود می توانند در بسیاری از امور موفق باشند و با تقویت اراده و افزایش سطح مطالعه و مهارت خود در تولید محصولات کیفی همت کنند.

همتی یادآورشد: مرکز کارآفرینی کار بسیار خوبی است که می تواند در کنار ایجاد اشتغال و درآمد برای خانواده های کم درآمد به کاهش آسیب های اجتماعی هم کند و ما برای راه اندازی این مراکز در سایر شهرها نیز اعلام آمادگی می کنیم.

وی تصریح کرد: فروش و بازاریابی محصولات تولیدی توسط بانوان شاغل در این مرکز بسیار مهم است و آماده ایم برای ایجاد بازارچه فروش این محصولات تسهیلات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

استاندار یادآورشد:کیفیت محصولات تولیدی وعرضه آنها باقیمت مناسب نقش بسیار مهمی درجذب مشتری و افزایش بازارهای داخلی و خارجی ایفا خواهد کرد و لازم است به آن توجه کنید.

در مرکز کارآفرینی بانوان در شهر اقبالیه که در سه طبقه با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز راه اندازی شده در فاز اول ۱۲۰ نفر از بانوان در رشته های خیاطی، صنایع دستی، معرق روی چوب، قالیبافی، تولید پوشاک مشغول کار شده اند و در فاز دوم نیز ۱۰۰ نفر از بانوان مشغول کار خواهند شد.

استاندار قزوین به همراه جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی مرکز کارآفرینی شهرداری اقبالیه را با ۱۲۰ کارآموز بانو با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار شامل بخش های کارگاه برش، کارگاه دوخت، صنایع دستی، دوخت سفارشی و خانه کودک را به بهره برداری رساند.

مرکز کارآفرینی ویژه بانوان سرپرست خانوار از سوی شهرداری شهر اقبالیه با هدف توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در فضایی حدود یک هزار مترمربع در شهرداری سابق شهر اقبالیه راه‌اندازی شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار